Iar acum, niţică scârbă de sezon…

sari la comentarii

În trecutul recent m-au podidit diverse constatări despre însumi, relativ edificatoare cu privire la persoana mea simplistă. Spun că m-au podidit, deoarece în mare parte eu n-am făcut nimic, în afară să mă scârm cu determinare în buric, în timp ce alţii, de obicei exteriori mie, s-au apropiat şi mi le-au adus la cunoştinţă pe ele, constatările, eu acceptându-le necondiţionat, din lipsă de ambiţie să concep altele mai favorabile.

Astfel, din lista strânsă, marea majoritate a lucrurilor ce mă caracterizează s-au dovedit a fi un picuţ cam de căcat. Dacă sunteţi profund nemulţumiţi sau dezamăgiţi de mine, vă propun să alegeţi din propriile voastre laude, utile ar fi cele mai exagerate, pe care mai apoi să le adaptaţi la mine. Vor fi la fel de închipuite, dar dacă pe voi vă consolează… de ce nu? Am luat constatările şi le-am transpus în nişte concluzii şi decizii potrivite mie.

  • Nu ştiu să dansez, deci nici nu încerc să mă prefac.
  • În pat, cel mai bine mi-a ieşit dormitul, aşadar nu năzuiesc spre a-mi depăşi atribuţiile; la fel şi cu alte locuri; sexul, în principiu, nu-şi are unul propriu lui, în consecinţă eu nu sunt prea bun la el.
  • Nu reuşesc să termin o carte. Aşa că aleg să nu mai încep vreuna; jignesc autorul, e ca şi cum ai lăsa jumătate din masă nemâncată, la cineva în vizită.
  • Am remarcat că, de câte ori ies în oraş, vin înapoi. Nu-mi amintesc vreo ocazie recentă cu care să nu fi revenit, deci mă gândesc serios să nu mai plec.
  • La fel şi cu spălatul: se pare că tot timpul mă murdăresc înapoi… hmm.
  • * Ulterioară: O amică dragă mi-a spus căci arăt rău. Şi că nu tre’ să mă rad, tung sau pensez între sprâncene, căci arăt rău sufleteşte, fiindcă sunt trist. Şi mi-am dat seama căci da, căci singurel şi astfel precum sunt – este drept, dar nesimţita a plecat până m-am dezmeticit şi nu mi-a dat detalii…

Bine că le-am lămurit şi pe astea.

Am tot citit “pe Internet”, despre cum Consiliul Naţional Pentru Combaterea Discriminării l-a contactat pe bloggerul VisUrât, ca să-l audieze probabil cu privire la remarcile lui prezumtiv xenofobe, într-unul dintre articolele sale. VisUrât care a justificat ulterior, pe site-ul cu acelaşi nume din .ro, că practic el, ca persoană, nu există, de fapt, în viaţa reală, ci doar virtual, declinându-şi identitatea solicitată. Eu zic să fie judecat deocamdată în Second Life. Oricum, nu mi se pare o măreaţă deturnare de situaţie, din perspectiva acelora dintre noi care ştim că-l cheamă Sebastian Bargău. Doar că omul şi-a anulat practic blogul. Rămâne un anonimeni online şi nimic mai mult, fiindcă refuză să-şi asume cele scrise, dizolvându-şi astfel şi dreptul la a-i fi ascultată opinia în alte cazuri, anume doar cele care-i convin. O simplă deducţie logică, din contextul în care el nu-şi ia răspunderea faţă de tot ce exprimă.

Faptul că are păreri ofensive faţă de etniile romă, respectiv maghiară, este şi el o evidenţă care rezultă uşor din mai multe etape ale activităţii sale de blogăr. Prin prisma legală, este pasibil de-o culpabilizare, iar acţiunea CNCD este perfect validă. Pe de altă parte, eu sunt într-atât de libertin încât să nu am nimic cu maghiarii, ungurii sau cineva în special, precum nu am nimic nici cu cei care AU ceva cu aceştia, cum şi dacă aş fi unul dintre ei, m-ar cam durea profund în cur, dacă cineva are ceva sentimente irosite legate de mine, “în general”, pentru că asta se face, o generalizare. Eu, ca român, n-am nimic cu un ne-român. N-am nimic cu un român care are ceva cu alt român sau ne-român. Poate să aibă până cade jos. Dacă aş fi ne-român, nu m-ar prea interesa ce au românii cu mine sau alţii ne-români ca mine, fie diferiţi.

VisUrât nu cunoaşte un maghiar. VisUrât nu cunoşte un ţigan. Dacă a cunoscut vreodată unul, bănuiesc că s-au împrietenit, deci remarc un paradox: să ai ceva cu cineva pe care nu cunoşti sau să cunoşti pe cineva, dar să ai probleme cu alţii străini ţie, doar asemeni celor ce-i ştii, aceştia fiind scuzaţi.

Final

Din câte am priceput din talmeş-balmeşul de pe unele bloguri care au reacţionat – căci ce să păţeşti în faţa monitorului, sub pseudonim, doar n-o te scuipe tastatura înapoi – se pare că i se îngrădeşte dreptul la libera exprimare, într-o ţară liberă, aceeaşi ţară în care respectivul, VisUrât, se pare că a fost jefuit, bătut şi, nu în ultimul rând, violat – parol, aşa scrie la jurnal online – de către un cetăţean de etnie romă, un ţigan-persoană cu apucături rele sau o cioară. Deşi unele surse susţin toate trei ipotezele, ceva, totuşi, e sigur: în speţă violul cu pricina îi cam garantează articolul 30 din Constituţie, acum faultat mârşav de către CNCD. Să mor io, citiţi acolo la Guvidul de Cţa, căci scrie cu subiect şi predicat că VisUrât a fost violat de un ţigan şi că măcar acum are dreptul să grăiască liber.

Personal oscilez nehotărât între (A) a fi violat de către oricine, preferabil de altă etnie, doar pentru a avea asigurat dreptul la libera exprimare sau, pe de altă parte, (B) a nu fi violat, cum a fost VisUrât şi a mă abţine de la remarci tembele, cum nu s-a abţinut VisUrât.

Un lucru e cert: ulterior, mai mulţi au ridicat propunerea unei – da, aţi ghicit – “vânători de ţigani”.

- Băi, eşti prost?!
- “Vânătoare de ţigani”, vă spun, aşa scrie…

Vă dau şi linku’, da’ cre’că sunt puncte de înscriere în toate marile oraşe ale ţării şi n-ar merita popularizat dobitocul.

Grupa1408Ajutatoare

Da’ priviţi la cretinul ăstalalt, luaţi aminte – zice la despre el căci “căsătorit, creştin-ortodox, practicant, laureat al Ordinului Ziariştilor”, bă, da’ om cu famelie, credincios şi pios, cu citate din Beblie pe blog, nu alta, are şi poză din aia, cu el făcând poză, vă daţi seama, talent:

BogdanStanciuOcupatieCretin

Bravooo! Se anunţă o excelentă ocazie pentru o altă întâlnire de succes a blogărilor. Având în vedere tema atractivă, sugerez şi eu invitarea lui Băsescu, fiind poate prima oportunitate să se chiar prezinte entuziasmat.

Replica “momentului”

BlogReview – revista blogosferei (Gramo au zbârcit-o, sărăcuţii, şi ei, într-o similară formulare, da’-s convins că nu neapărat admirativi): “[VisUrât] este primul blogger roman contactat de Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii din cauza unui articol si a unor comentarii aparute pe blogul sau personal“.

Ce pot pentru ca să zic?! Stimă lui! LA MAI MARE! O pedofilie, ceva?

Ce mă fascinează pe mine e că diferenţa nu se face aici pe etnii. Ci pe rase. Unii sunt oameni, fie ei români, unguri sau ţigani, iar alţii sunt animale. Şi nu mă refer la acea clasificare biologică, ci la acele bestii imposibil de imaginat, vizionate mai sus, ce acum pot fi lecturate pe Internet. Iar acestea din urmă fie instigă, cum aţi remarcat, precum liderii pentru o haită firească (deci sper să fie cu toţii bine analizaţi şi încarceraţi), fie sunt parte dintr-o haită, caz în care este de aşteptat ca, odată puşi în faţa unei răspunderi, să-şi explice reacţiile prin diverse sensuri figurate din dicţionar, cu laşitatea caracteristică.


56 comentarii

zi si tu ceva
  1. Noiembrie 22, 2007 la 21:25
    link permanent
    Vera zice ca:

    Darius, dragule, ar trebui sa iti pui in valoare calitatile! Priveste de acum inainte partea plina a paharului. Nu trebuie sa uitam ca esti un simpatic si un jucaus si ca semeni cu Pamfil. Asta o sa faca pe toata lumea sa uite micile tale minusuri. :P

  2. Noiembrie 22, 2007 la 21:49
    link permanent
    Oana zice ca:

    Eu nu inteleg ce au oamenii cu tiganii. Sunt si aia la fel ca noi, unii isterici, altii ba. Eu am vecini tigani si sunt mult mai ok decat vecinii mei romani, care, apropo, se spala o data pe luna, sambata. Nu am constatat daca e luna plina ori ba, dar am constatat ca taman atunci s-a dus dracu apa. Dar in fine, cine sunt eu sa-i iau omului libertatea de exprimare?

  3. Noiembrie 22, 2007 la 21:52
    link permanent
    moi zice ca:

    imi place exprimarea Oanei: “ce-au OAMENII cu tiganii?” :) Imi aminteste ca la tara inca se spune “un om si-un tigan” sau “un om si o femeie”.

  4. Noiembrie 22, 2007 la 21:52
    link permanent
    moi zice ca:

    incerc sa subliniez ca suntem o tara traditional toleranta :)

  5. Noiembrie 22, 2007 la 22:04
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Ehehehe, ne place de Moi.

  6. Noiembrie 22, 2007 la 22:06
    link permanent
    moi zice ca:

    daca-ti place, poti sa-i spui adina :)

  7. Noiembrie 22, 2007 la 22:11
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Spunem. Stai numa’, că mă pregătesc să vie puhoiu’ cu flegmele, numa’ să agiungă track-back-urile.

  8. Noiembrie 22, 2007 la 22:48
    link permanent
    nenea cosmos zice ca:

    cind ai scris articolul asta erai intr-o mare criza de idealism. ceea ce e bine. cind a scris visurit articolul sau era tot intr-o mare criza de idealism. ceea ce e bine.
    doar consiliul de facut oarece la discriminare ar trebui sa fie idealist nonstop si nu e…
    discutiile pe aceste teme nu suporta nuante, doar pozitionari de o parte sau de alta a baricadei… ceea ce e rau.

  9. Noiembrie 22, 2007 la 22:53
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Io cre’că VisUrât era-ntr-o mare criză renală, DAR… eu azi am făcut caca, iar ieri am făcut caca, în principiu am făcut caca de trei ori săptămâna asta, ceea ce e potrivit. Iar caca nu înseamnă fecale, e o metaforă peiorativă, vă dau paste din DEX, dacă-i necesar.

  10. Noiembrie 22, 2007 la 23:01
    link permanent

    original mod de a agata
    te tot plangi de cateva posturi incoace periodic ca nu esti bun la pat, mizand pe curiozitaea femeiasca: “Ia stai ma, sa vad, chiar asa o fi?” si daca nu merge cu curiozitatea, cate o maica tereza asa mai batraioara, trecuta prin viata, satula de barbati nemernici si fustangii isi zice: “asta-i de mine, n-are experienta, nu e bun la secs, deci nu ma insala si daca nici asa, merge cu alea tinerele, la fel ca tine… “ma f.t cu el, ca nici el nu le are, asa macar nu ma fac de ras ca nu stiu sa dau din fund si stau doar ca sacu’ de cartofi”
    atatea perspective…
    brava!

  11. Noiembrie 22, 2007 la 23:07
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Destăinuirile acestea fac paste dintr-o discuţie privată! Să nu e consemneze! Trădătorule! :D Nu-l luaţi în seamă, fetelor.

  12. Noiembrie 22, 2007 la 23:16
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    Iesi ma in pula mea……

  13. Noiembrie 22, 2007 la 23:19
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Bine argumentat, cum ne-ai obişnuit. Dar cam subţirel, aşa. Tot cum le-ai obişnuit.

  14. Noiembrie 22, 2007 la 23:23
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    Da ma nu ma duce capul ca pe tine..asta e…recunosc..da eu tot imi bag pula in tine saracie.

  15. Noiembrie 22, 2007 la 23:24
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Deci tu, fiind la grădiniţă, eşti, deocamdată, la grupa 1408 ajutătoare. Şi de câte ori ai rămas la fiecare, că-s trei în total?

  16. Noiembrie 22, 2007 la 23:29
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    Ce rasuflata…si credeam ca eu sunt penibil in replici…macar eu injur, stiu o treaba. Prefer sa fiu penibil prin asta decat prin faze de genul “de cate ori ai ramas repetent la gradinita”. In fine crezi ce vrei, voi striga in continuare MOARTE CIORILOR!

  17. Noiembrie 22, 2007 la 23:31
    link permanent
    lamaie zice ca:

    Ioi asta Stanciu are in header o poza cu mine (:-D) de pe net, care nu e gratuita. Intre altele, imi place ca in sfarsit parerea ta s-o potrivit cu anumite vorbe mestesugit imbinate de mine in comnetarii la Gramosi, ceea ce ma face sa cred ca este totusi un pas inainte pentru ca pe viitor sa bei si tu bere de la mine, nu doar eu sa mananc din macarea ta.

  18. Noiembrie 22, 2007 la 23:33
    link permanent
    lamaie zice ca:

    Grupa 1408, in treacat fie spus, nu a citit povestea lui Andersen in care cioara salveaza copii. Sau era cioara impusca familia copiilor? Sau cioara manca din starv? Am uitat. Oricum, pariu ca n-a citit.

  19. Noiembrie 22, 2007 la 23:37
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Grupuţul, bietu’, o fost obligat de copil să se uite la Hitchcock şi are o mică fobie. Da’ el nu prea se ştie cu cuvintele, nu cred că e în totalitate conştient de subiect, ţucu-l, mâncu-l. Îi mai dăm o bombonică şi, cât suge, tace. De regulă, suge.

  20. Noiembrie 23, 2007 la 00:05
    link permanent
    nenea cosmos zice ca:

    http://nenea.wordpress.com/2007/11/23/visurit-si-jeg/

  21. Noiembrie 23, 2007 la 00:35
    link permanent

    Un dobitoc s-a trezit ca vrea sa iasa din anonimat, iar voi, toti la un loc, in frunte cu CNCD (organism probabil sesizat de cineva), l-ati ajutat sa devina vedeta. Ce nasol e sa afle lumea cum te cheama si sa raspunzi pentru porcariile debitate…

  22. Noiembrie 23, 2007 la 02:37
    link permanent
    vlad zice ca:

    http://nimicoriginal.wordpress.com/2007/11/20/in-loc-de-manifest/ -> se întâmplă şi pe la case mai mari. dar asta nu-l scuză cu nimic pe visurât, care, în mod evident, mai departe de profunzimea celebrului “american history x” n-a reuşit s-ajungă. nah, da’ ce să-i faci? un răspuns ar putea fi: “să-l CNCD-eşti”. un altul, intuit de ciutacu: “lasă-l, mă, în plata lui de dobitoc”. Eu optez pentru amândouă…că se poate.

  23. Noiembrie 23, 2007 la 11:05
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Păi, aia subliniam şi eu, printre altele. Lu’ Visurâtu’ nu-i place, dacă mere la căpşuni sau prin Italia şi să se uite lumea la el că-i mic şi negru şi cu RO în bolentin. Da’ aici el e mai vestic decât alţii. Ei, comedie!

  24. Noiembrie 23, 2007 la 11:17
    link permanent

    @Darius
    ai dreptate. apropo, acel cretin conduce asoc. altermedia si pro vita bucuresti. pe site-ul altermedia gasesti articole nationaliste.

    nu pot sa inteleg de ce blogreview.romblog.ro (un proiect initiat de mine) recomanda un blogger rasist. acest blog este editat de trustul de presa austriac inform media. in prezent, blogreview.romblog.ro – revista blogosferei nu este online.

    chiar daca esti blogger, asta nu inseamna ca esti scutit de respectarea legilor romanesti.

  25. Noiembrie 23, 2007 la 11:29
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Da, am zis să exclud organizaţiile, că pesemne, săracele, n-au nici o vină. Totuşi, poate-i anunţă cineva ce poamă poartă.

    Cât despre BlogReview, îmi pare rău că a ajuns aşa. Firesc să menţioneze subiectul, doar e despre bloguri, da’ tare-mi aducea că îi nota lu’ VisUrât un nou succes: l-a contactat CNCD-ul. Super! Şi noi vrem.

  26. Noiembrie 23, 2007 la 12:13
    link permanent

    http://www.bihon.ro/ promoveaza rasismul lui visurat

  27. Noiembrie 23, 2007 la 12:44
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Mie-mi place cum s-o vândut Bihonu’ aşa lesne. Articol despre cine votezi la Parlamentul Europea (alegere liberă, deci), iar în foto-medalion, siglă cu PD-ul, lângă P-ul publicitar.

    http://www.jeg.ro/wp-content/uploads/2007/11/bihonlineportocaliu.jpg

  28. Noiembrie 23, 2007 la 12:54
    link permanent

    tocmai am vb cu Alexandru Seres, red sef la inform media.

    uite emailul primit de la Seres:

    “Nu e nicio problema cu romblog – a fost o chestie tehnica dar s-a rezolvat. Deci nicio legatura cu cele postate pe blogreview. De asemenea nu am niciun comentariu de facut privind visurat – e o recomandare a celui care realizeaza blogreview iar Inform Media respecta libertatea de opinie (nu ti-ai dat seama de asta cand faceai tu blogreview?)”.

  29. Noiembrie 23, 2007 la 12:55
    link permanent

    autorul blogreview recomanda un blooger rasist care instiga la ura
    nu cred ca austriecii si ungurii din trust sunt de acord cu “opinile” acestui jurnalist frustrat si rasist – visurat.

    in acest caz, presa nu trebuie sa incurajeze extremistii
    nu are nicio legatura cu libertatea de opinie
    democratie nu inseamna anarhie

  30. Noiembrie 23, 2007 la 13:07
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Păi, tu iniţiind proiectul BlogReview, ai un cuvând de spus. Deci spune-le celor ce-l susţin.

  31. Noiembrie 23, 2007 la 13:46
    link permanent
    lamaie zice ca:

    Recomandarea in fine, e recomandare (Laurentiu, parca, daca am retinut bine, este indubitabil fan Visurat dupa cum poate constata oricine care a urmarit romblogul cat de cat. Faina insa mi s-a parut asta : “Blogosfera a explodat inca de la orele diminetii dand dovada de solidaritate fata de bloggerul momentului. Cel mai bine ar fi sa-l urmarim sa vedem ce va iesi din toata povestea asta.” LOOLL. (Apropo poana la ora asta nu mi-au aprobat comentariul dragalas ce l-am lasatacolo).
    Banuiesc ca si discutiile noastre se incadreaza la categoria “explozii e sustinere cu srapnel in cur”. Am zis cur. Ma scuzi, Darius.

  32. Noiembrie 23, 2007 la 13:48
    link permanent
    lamaie zice ca:

    Aoleooo…sa nu intram Doamne fereste si in discutii despre altermedia ca vezi explozii acum!!!

  33. Noiembrie 23, 2007 la 14:06
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Aia am vrut s-o semnalez şi eu cu: ce putem face e să aşteptăm şi să nu facem nimic. :D Da’ articolul BlogReview e doldora de perle. Am lăsat şi la alţii. :D

  34. Noiembrie 23, 2007 la 15:47
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Moi unde-i?

  35. Noiembrie 23, 2007 la 16:12
    link permanent
    underhill zice ca:

    @darius,
    important e ca acum exista totusi o dezbatere cu privire la limbajul folosit pe blog, la responsabilitatea blogarului fata de continutul siteului sau. si ca multi oameni care nu sunt de acord cu rasismul, au acceptat ca el exista in blogosfera. e nevoie uneori ca cineva (tu, spre exemplu :) ) sa reproduca insemnari de genul celei emise de grupa 1408. e un soc necesar.

    by the way, o intrebare pentru grupa:

    de ce oare esti asa de suparat? de unde atat ura?

  36. Noiembrie 23, 2007 la 16:28
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Există o dezbatere despre responsabilitatea blogărului. Lipeşte reponsabilitatea. :)

  37. Noiembrie 23, 2007 la 21:00
    link permanent
    monte cristo zice ca:

    da, nu eram important pentru ca nu ma consider important si nici nu vreau pentru ca atunci as fi bagat prea mult in seama ceea ce nu convine dorintelor mele mai mult sau mai putin importante si legale. stiu unde erai, eu eram la cusut sau pus chietza cum se zice si peste tot in general datorita faptului ca am multe abilitati….in orice domeniu. in legatura cu defectele tale….cred ca nu are rost sa mai adaug si eu unul la lunga lista, din simplul motiv ca nu ar avea rost. totusi, o repet, ai un talent in a vb si a scrie rar intalnit, si dupa cum binestim, toate geniile lumii au fost nebuni, nu ca tu ai fi neaparat un geniu , ci doar nebun in sensul bun…cred. in ceea ce priveste “tiganiada” pai ce sa zic? nu-mi place efectul care il are asupra romanilor deoarece restul lumii asociaza etnia roma cu noi romanii. nu e corect. sunt romi buni , sunt si romani rai si asa e in toate natiile. daca am decide sa exterminam fiecare natie judecand dupa faptele unui singur om din natia respectiva ar incepe al 3-lea razboi mondial. pedepsit cel ce a gresit si atat. cristo out.

  38. Noiembrie 24, 2007 la 12:20
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Io pot fi asociat cu un rom, nu mă prea afectează. Poa’ să zică lumea că-s orice naţie, să mă confunde cu orice, mă doare-n şpiţ. :)

  39. Noiembrie 24, 2007 la 12:28
    link permanent
    Geo Atreides zice ca:

    Of maica, ca bine le zici tu. Sa-ti dea Domnul sanatate si femei.
    Uitandu-ma la screenshotul de la Grupa 1408, vazui in primul rand ca nu folosesti AdBlocker si in al doilea rand ca sunt anunturi google pe pagina aia.
    Deci intreb eu: rasismul e gigea cu TOS-ul de la adsense? (spoiler: nu)
    G.

  40. Noiembrie 24, 2007 la 19:33
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    @ underhill. Pt ca de-a lungul timpului am avut f multe pb de impartit cu etnia. Atat de multe incat ii urasc de moarte, asa ca poate ce a zis Darius cu sechelele e un pic adevarat. Am fost amenintat, am fost furat, am fost palmuit, scuipat si multe astfel de lucruri. Toate mi s-au intamplat ziua in centrul orasului si nimeni nu a facut nimic, nici macar politia. Si familia mea a avut pb, taxe de protectie, urmariri etc. Nu exagerez si nici nu glumesc. Asa imi justific ura nemarginita pt acesti indivizi si dorinta mea de a-i vedea morti. Mentionez ca toate astea le-am patit cu TIGANI nu cu romani desi sunt constient ca sunt f multi romani care fura si dau in cap. Asa ca Darius oi fi eu dobitoc in viziunea ta si a multor altora care citesc ce am scris insa ura asta e intemeiata si am toate motivele sa am o reactie. A fost una atat de violenta pt ca dupa cum se numeste si articolul s-a umplut paharul, m-am abtinut sa scriu despre asta pina acum insa am explodat pur si simplu. Am dat explicatii aici nu ca un mod de a ma scuza pt ce am scris ca nu ma scuz si nici nu-mi pare rau de instigarea la violenta care am facut-o si ii voi uri pe tigani pina la moarte, insa nu am vrut sa ma creada lumea nebun, sa inteleaga de unde aceasta ura si de ce.

  41. Noiembrie 24, 2007 la 20:26
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Este prima dată când te exprimi ARTICULAT, oricum – fără să aduci argumente, după o reacţie caracterisitică acelor INDIVIZI a căror victimă ai fost.

    Eşti dezaxat, nu este întemeiat sub nici o formă să urăşti o etnie, faptul că tu ai avut ciocniri cu anumiţi membri ai unei comunităţi şi nu te-au ajutat membri ai comunităţii tale nu e vina unui AL TREILEA grup de oameni.

    Şi, în definitiv, nu-ţi poate umple paharul întâmplarea ALTUIA, în special când aceea este o aberaţie xenofobă, tot povestită la a cine ştie câta mână.

  42. Noiembrie 24, 2007 la 21:28
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    Pai tu la 11 noaptea dupa 2 sticle de vin ai mai putea sa te exprimi coerent si articulat? Toti tiganii imi provoaca o stare de scarba si de neliniste. Nu cred ca sunt dezaxat, mai toti oamenii tind sa generalizeze asa cum o fac si eu, daca cineva dintr-o anumita clasa sociala, etnie, minoritate religioasa etc. ii deranjeaza o sa se exprime ca nu sufera colectivul nu ca nu sufera persoana X din etnia Y. De ex daca pe tine te scarbeste cersetorul de la coltul strazii si mai te si injura ca i-ai dat doar o mie de lei si nu 10 mii (ca sunt si d-astia, iti mai arunca si cu banii in fata) nu cred ca te vei exprima vreodata de genul: “m-am saturat de cersetorul de la coltul strazii X-ulescu, sa dispara dracu”, cred ca ai zice “m-am saturat de cersetorii din tara asta, mi-as dori sa dispara toti”. Poate ca nu ai cum sa ma intelegi asa cum nici eu nu ii inteleg pe cei care ii urasc pe unguri sau evrei. Urasc etnia rroma pt ca vad ca toti sunt o apa si un pamant, eu unul nu am avut sansa sa intalnesc si rromi buni, cinstiti etc., atunci cand o sa intru in contact cu astfel de oameni poate o sa-mi schimb parerea. Un alt factor care ma face sa cred ca nu ma intelegi este legat de zonele geografice in care locuim, Prahova si Bucuresti sunt zonele cu cel mai mare numar de tigani (cel putin asa ne-a invatat pe noi la geografie) pe cand despre Salaj nu se poate spune acelasi lucru. Nu incerc nici sa te conving ca tiganii sunt evil si ca trebuie sa-i urasti, nici ca eu nu sunt dezaxat, incerc sa te fac sa intelegi ca s-ar putea sa nu ai 100% dreptate in privinta mea. Oricum fiecare cu parerile lui.

  43. Noiembrie 24, 2007 la 23:01
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Ca te-ai apucat sa comentezi beat nu e o scuza pentru faptul ca aberai. Si diferenta e ca eu nu vreau sa “dispara” cersetorul din intersectie, ci sa fie un sistem care previne astfel de situatii sau macar reduce.

  44. Noiembrie 24, 2007 la 23:53
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    Da stiu ca nu-i o scuza. Imi place faptul ca esti foarte “politically corect” dar am o curiozitate nu ai nimic cu nici o etnie,religie,rasa,natie? Pura curiozitate nimic mai mult. :)

  45. Noiembrie 24, 2007 la 23:54
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    am mincat un r din correct

  46. Noiembrie 25, 2007 la 00:07
    link permanent
    blog'n'roll 8 din 30 zice ca:

    Darius are întotdeauna dreptate! Chiar şi când se-nşeală!

  47. Noiembrie 25, 2007 la 00:22
    link permanent

    @blog’n'roll

    O singura daca a crezut ca n-are dreptate, dar s-a inselat

  48. Noiembrie 25, 2007 la 01:50
    link permanent
    monte cristo zice ca:

    neeext!!

  49. Noiembrie 25, 2007 la 02:21
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Nu, bă, n-am nimic cu nici o etnie, religie, rasă sau naţie. Eşti puţin tâmpit? Nu cunosc nici o etnie, religie, rasă sau naţie întru totul, astfel încât toţi membri ei să fie de căcat, iar eu să împart ceva cu fiecare. Chiar mi se pare un scenariu greu realizabil.

    În schimb, Grupă dragă, tu eşti un idiot, personal experimentez probleme cu acest fapt, iar asta nu se reflectă în nici o caracteristică de a ta comună cu încă cineva. Reuşeşti singur să fii bun de avut ceva cu.

    Monte Cristo: Ho, mă, răbdare.

  50. Noiembrie 25, 2007 la 16:05
    link permanent
    Grupa 1408 zice ca:

    Scuza-ma BA, am uitat ca tu esti perfect si noi ceilalti suntem niste prosti, idioti, cretini sau guvizi. Daca de mine care am avut ceva de impartit cu ei zici ca-s dezaxat, idiot si dobitoc ma intreb ce parere ai de cei care au aceeasi parere ca mine (poate chiar mai rau) desi nu au avut niciodata nicio problema cu tiganii. Aia cum mai sunt? In fine inchei discutia aici, mersi pt trafic si te-am pupat!

  51. Noiembrie 25, 2007 la 21:54
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Au aceeaşi părere cu tine despre ce?…

    Şi nu, eu nu-s perfect, în timp ce voi ceilalţi etc… doar tu.

  52. Noiembrie 26, 2007 la 13:56
    link permanent
    Andrei Mantog zice ca:

    Bre, Dariuse, eu te-nteleg ca nu citesti cartile (integral), dar nici la filme nu te uiti, frate blogger? Pai tu scrii “Hitchcook”?! Ce-ai cu omul? A facut si el cateva filme bune, si nu stiu daca grupistu’ 1408 a auzit de el, da’ el sigur n-a auzit de grupist. Sau te gandeai ca daca-i scrii numele corect (Hitchcock) te vei cobori la nivelul lui 1408 cu acel “cock” aruncat pe nesimtite? :)

  53. Noiembrie 26, 2007 la 13:58
    link permanent
    Andrei Mantog zice ca:

    A… si nici bucatar nu era, ca era regizor (asta-i precizare pentru 1408)

    PS – daca a mai remarcat cineva greseala inaintea mea (eventual chiar autorul), imi cer scuze ca am mai amintit-o si eu. N-am avut rabdare sa citesc toate comment-urile…

  54. Noiembrie 26, 2007 la 18:29
    link permanent
    WhiteWolf zice ca:

    Si’s multi in grupa aia 1408 ? – 14 sau doar 08 ?
    Ca, daca vad bine, de luat in serios se iau ! Aproape la maCSim :)

  55. Noiembrie 26, 2007 la 19:02
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Nu, acolo chiar am greşit. Capul meu pronunţa bine, da’ degetele nu redactau corect. :D Mulţămim.

  56. Februarie 24, 2013 la 00:49
    link permanent

    very good put up, i certainly love this website, keep on it

2 trackback-uri

  1. de la RATB si Metrorex » Lamaie. Spicy and fragrant. pe Noiembrie 22, 2007 la 23:43

    [...] edit: Drag imi e cand arunca lumea cu flaimuci in Darius . Mai degraba de Darius, caci scrierea lui ma scuteste de a mai scrie eu. Ceea ce inseamna sa te [...]

  2. [...] Discutii interesante la Underhill, Darius si Nenea Cosmos (atentie, Nenea Cosmos e infestat de trolli! [...]

zi si tu ceva:

(musai)
(musai)