Eu, unul, până să fiu credincios, aştept prima biserică cu hot-spot, bun?

sari la comentarii

Ferice ţie, robule, care ai întrat în lumea celor online…

ÎNTRERUPEM ACEST PROGRAM!

(stop-rewind-play la min. 03:30; plecăciuni până-n pământ lui M@riansky)

***

 

VOTEZI la roblogfest 2008Recent, am realizat cu spaimă că s-ar putea să fiu un perfecţionist. Nu-i deloc bine, indiferent de cum sună. Mi-am dat seama de asta din faptul că nu-mi iese nimic niciodată. Şi cui nu-i iese nimic niciodată şi nu e mulţumit vreodată şi încearcă tot timpul mai mult? Un perfecţionist. Unui perfecţionist. Vedeţi? Nici nu-mi iese acordul…A trecut puţin timp până să mă prind cum să întorc această situaţie în favoarea mea, printr-un concept pe care eu îl susţin şi promovez drept regula negării: nu există perfecţionişti! Deci nici eu nu pot să fiu unul. Ştiu că folosesc regula amintită la mai toate, dar acum chiar am dreptate: ca să fii perfecţionist, trebuie să-ţi iasă asta – a fi perfecţionist. Ceea ce-i o contradicţie logică. Că nu mai rămâne nimic de perfectat, la a fi perfecţionist. Tre’ să nu-ţi iasă să fii perfecţionist, ca să poţi fi unul, dar dacă nu-ţi iese, nu eşti.

***

Şi apropo de maică-mea… Cum v-am băgat pe ochi de atâtea ori, Mirmen este studentă la ID, în anul 3 terminal, Comunicare/PR. Lăsând la o parte faptul că absolvesc deodată cu frate-miu şi cu ambii mei părinţi (tatăl fiind la geografie) şi totul va ieşi un mare fiasco festiv, de parcă nu îmi ajungeau pupăturile cu ruj printre care trebuia până în prezent să mă strecor, am început să înţeleg abia acum cât de meschini sunt studenţii la distanţă. În marea lor majoritate sunt oameni în întreaga fire, cu familie şi copii acasă şi cursuri la distanţă, deci fără minte, în general. Dar, orişicum, trecuţi de câteva tinereţi consecutive.

Ceea ce rezultă imediat în a avea profesori şi seminarişti la o vârstă medie către partea mai mică a raportului dintre ei înşişi şi propriile progenituri.

O să ziceţi căci ce frumos, că în sfârşit au şi oamenii ăia academici nişte studenţi pătrunşi de respect şi decenţă, distinse doamne şi respectabili domni. Pe mama şi tata dracului (ca să rămânem în zona), dacă îs bestiile astea cvasi-pensionare în cea mai mică măsură dominate de orice urmă de conştiinţă. Să vă povestesc ce fac nemernicii:

Se duc la examene, ca toată asociaţia de locatari unită, deci. Şi, la un moment dat, strategic ales, unul dintre “studenţi”, ca să nu zic vedetă-n necroloage, se apucă să se comporte în mod flagrant precum ar copia cu toată dezinvoltura din lume. Se foieşte, se uită-n găurele, ridică cheşti, flendureşte foi încovoiat, scoate icnete şi zgomote… până când, firesc, una dintre fătucele supraveghetoare – puse şi ele pe acolo, să se simtă oamenii ca la şcoală, că de aia or venit, ca să nu zic încă în viaţă – îşi ia inima-n dinţi şi merge politicos să verifice, dacă n-o fi cu supărare, cotloanele…

Clipită în care ăla căruntu’ se optinteşte din toate auriculele şi ventriculele cu baterii şi fute acolo o criză de isterie, mai să dea în infarct colegii de prin jur, nu alta…

Că cee?! El, om cu casă acasă, cu facturi de plătit, cu pensia furată de ăia mari de la putere, să fie acuzat de-de-de… OBRĂZNICĂTURĂ, nu-ţi crapă obrazu’ de ruşine, ni! la tine, cum eşti îmbrăcată, ptiiiu!, trimisa lu’ Sătană!” şi aşa mai departe, după script.

Aia, domnişoara, săraca, căcată de patru ori pe ea în toate formele de agregare, incluzând plasmă. Domnuţu’, în schimb – circ până la sfârşit, îşi adună proteza de prin pahar, iese teatral din sală, cu paltonu-i peste braţ, hăulind ca apucatu’, gesticulând să-şi dizloce articulaţiile, se pierde pe hol în chirăieli…

Linişte de mormânt; alea, fâţele, se ascund cufurite subt catedră, pe unde apucă, ca potârnichile, nu mai scot un pâs. Iar femeile şi berbanţii în etate?… Hop-hop-hop şi trăi-lăi-lăi, dă fiţuica-ncoa’, şai-lai-lai-lai, la-la-la, ţine-o numa’-şa!

***

Asta bănui că-i produsă în criză de timp, chiar de Revelion, undeva între închiderea tiparniţei şi petrecere…

AnNouaFericit

***

Să găseşti de astea pe masă face Le Generalul atât de special…

AvionSoricar


67 comentarii

zi si tu ceva
  1. Februarie 26, 2008 la 08:41
    link permanent
    mirmen zice ca:

    maimuţă trădătoare!! :P

  2. Februarie 26, 2008 la 08:59
    link permanent
    mirmen zice ca:

    …păi în aşe termeni ireverenţioşi te exprimi tu despre erou’ nost’ :P

  3. Februarie 26, 2008 la 09:16
    link permanent
    mirmen zice ca:

    …başca tătu-i ficţiune, creator de texte ieftine şi 3 în 1 ce eşti :P

  4. Februarie 26, 2008 la 09:31
    link permanent
    dush zice ca:

    lasa tuh..ca nu numa facultatea lor e asa…io am trecut ca rata prin 5 ani de snspa/fcrp si imi vine sa imi tai gatu’ la cati bani am cotizat la ei..faceam concediu in filipine. dupa 5 ani nu am retinut nix…si mama lor de rotunzi..nici diplomele alea nu-s apti sa le dea drumu pe tzava spre elevi..deci tot sistemu’ e dus..si sa nu iti povestesc io ce sisteme de copiat aveau astia din grupa…deci da licenta si scapa…nu-ti mai bate capul..

  5. Februarie 26, 2008 la 09:58
    link permanent
    Darius zice ca:

    Io ce ziceam? Sunt oamene care mă-mbie la master, pe când io nu mă poci opri din râs. :)

    Şi Mirmă… tu-ai băgat tri mesaje consecutive şi-mi zici mie 3 în 1. Că ce-ai zis tu acolo-i 0 în 3. (Nu că răspunzi, ţi-ai halit porţia pe articolu’ ăsta!)

  6. Februarie 26, 2008 la 10:25
    link permanent
    dush zice ca:

    apai mno…masteru’ ruleaza…la noi cel putin is aceleasi materii din anii 1-5 de studiu..si atunci de ce panarama mea sa-l fac, cer diploma de master odata cu aia de licenta..si i-am facut :D

  7. Februarie 26, 2008 la 10:39
    link permanent
    Groparu zice ca:

    Dap.

    Si io am facut 2 mastere, si tot servant is.

  8. Februarie 26, 2008 la 10:43
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Deci tu când nu te-ai prins că te-ai băgat la primu’ master şi te-ai trezit că-l termini… ai zis, ca pentru sine: “Poftim? Dă ‘napoi, dă ‘napoi, înc-o dată, că nu-mi vine a crede…”

  9. Februarie 26, 2008 la 12:06
    link permanent
    Ala mic si negru care respira greu zice ca:

    Bai Dariuse, cu mare regret – oare ?! – te anunt ca si atunci cand credeai si tu (finally) 100% ca ai dreptate…. ei bine … nu ai ! :D
    Ipoteza de la care ai pornit cu perfectionistul nu e buna, deci tot rationamentul pe care te-ai bazat pica din start.
    “ca să fii perfecţionist, trebuie să-ţi iasă asta” – neeeee! FALS ! tocmai pt ca esti perfectionist, inseamna ca mai ai imbunatatiri de facut, nu ca ai ajuns intr-un stadiu in care ai atins perfectiunea… ntz ntz ntz! se pare ca nu se mai invata chiar nimic la scolile astea, daca nici aia de la jurnalism nu mai stiu sensurile cuvintelor din limba romana … mai treci si tu pe la cursuri si mai citeste o carte, dupa aia incepe sa critici pe aia care copiaza la examene

    (acuma tre sa dau click pe “baga” asta de mai jos… coming right now ! )

  10. Februarie 26, 2008 la 12:53
    link permanent
    toader zice ca:

    1. cred ca era mai corect sa pui mottoul drept titlu si viceversa. era … poate … mai coerent.

    2. dush : ai dat bani cat pentru un concediu in filipine ? nu e asa scump si e cam periculos pe acolo. ferice de tine ca te-a ferit facultatea. poate iti punea pusca in gat vreun kosovar de-al lor si nu te mai plangeai p’aci. deci ai un folos din snspa/fcrp. e drept ca-i poate singuru’ folos da este unul.

    3. “maimuta tradatoare !!” – suna bine. si cand te uiti la bannerul cu modul de obtinere a id-urilor de ym ai crede ca-i virgin.

    4. doua mastere. eh, te inteleg. asa e cand esti somer… si eu am facut unul aici.

    5. darius, nu fi sigur ca vei absolvi odata cu ei.

  11. Februarie 26, 2008 la 12:56
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    :D Înţeleg subtilitatea… eu nu odată cu ei, nu ei nu odată cu mine. PORCULE! Ştii tu ceva ce mi-i străin?

    Stai să mă duc să citesc dezbaterea lui “ăla mic şi negru, care respiră greu”, să revin cu argumente.

  12. Februarie 26, 2008 la 12:58
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Deci!

    “Ca să fii perfecţionist, tre’ să-ţi iasă asta – a fi perfecţionist“. Deci ca să întruneşti condiţia verbului a fi, din sintagma “a fi perfecţionist”, tre’ să accepţi consecinţa imediată că ţi-a ieşit (să fii perfecţionist). Or perfecţioniştilor, prin definiţie, nu le ies lucruri, inclusiv faptul că sunt perfecţionişti, ergo nu există perfecţioşti şi, mai departe, eu nu sunt unul.

  13. Februarie 26, 2008 la 13:04
    link permanent
    Ala mic si negru care respira greu zice ca:

    Deci!

    Nu stiu de unde ai inteles tu ca perfectionistilor nu le iese NIMIC! Nu le ies ANUMITE lucruri, ceea ce nu exclude automat faptul ca nu le poate iesi perfectionismul.
    Deci perfectionistii exista!
    Deci si tu poti sa fii unul!
    Deci incepe sa te temi :D
    (Baga)

  14. Februarie 26, 2008 la 13:11
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Perfecţioniştii perfectează totul, în teorie. Şi, dacă ar exista în practică, ar încerca să perfecteze mereu totul, inclusiv starea lor de sine. Deci n-ar putea, în viaţa reală, să fie perfecţionişti niciodată. Ar fi perfecţionişti-wanna-be, cel mult. And I don’t wanna be a wanna-be. I’m a not-wanna-be wanna-be.

  15. Februarie 26, 2008 la 14:03
    link permanent
    marius zice ca:

    Si ca sa nu raman dator: Cocktail-ul perioadei-MOJITO(fonetic mohito)
    Se ia una bucata lime(lamaie d’aia verde) se taie in 8 si se arunca intr-un pahar(330ml ideal)
    Se arunca peste cam doua ramuri de menta verde(daca nu e disponibila in natura, se poate gasi la supermarket)
    Se mai arunca doua lingurite de zahar brun(sau sirop de zahar) si se piseaza bine cu un mudler(merge si pisalogul de lemn pentru usturoi, daca-l speli bine inainte)
    Se adauga 5cl rom alb(de preferinta Havana)si o gura de apa minerala carbogazoasa. Se amesteca bine si se consuma cu moderatie!

  16. Februarie 26, 2008 la 14:28
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Da’, hát, ce treabă am eu cu Mojită, io de LIIT îs fascinat. :D (lângă avionul şoricar, chiar în spatele mâinii, se vede un picuţ din pahar… slurp-slurp!)

  17. Februarie 26, 2008 la 14:29
    link permanent
    mirmen zice ca:

    @marius
    bleah, nu mai ţineţi, mă, apa minerală în gură ş-tunci poate n-o mai trebui să aruncaţi bunătate de mentă rămuroasă şi alte alea :P

  18. Februarie 26, 2008 la 14:33
    link permanent
    marius zice ca:

    :) )) nimeni nu arunca menta. dupa cum stim se pune la uscat pentru o utilizare ulterioara, eventual blunt-ica sau bonck-ica…

  19. Februarie 26, 2008 la 14:46
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Stim cu toţii, logic, nu? Blunt sau bonck, clar, da, toată lumea?

  20. Februarie 26, 2008 la 16:34
    link permanent
    candid zice ca:

    Hai sa va zic cum ii de fapt, manelistii astea invarsta, care se trezesc si ei in treaba pe la varsta a 2-a, nu fac altceva decat sa perpetueze meteahnele bolnavicioase ale lumii lor. Caldabosii si palinca, is la mare trecere, numai ca vedeti dumneavoastra lipseste harul, din pacate majoritata parintiolor studenti sunt foarte simpatici, nu pricep nimic, si daia mi se par simpatici.
    Cat despre dizertatia ta, cu privire la perfectionism, te dedai, nu ma dedau, dar ma pretez, prefer sa ma abtin!

  21. Februarie 26, 2008 la 16:58
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Eh? Zici că-s descendent direct din Ilici, nu alta, hă? :D

  22. Februarie 26, 2008 la 17:21
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    De n-aş ştii mai bine aş zice că eşti un tocilar mic care are boală pe fiţuicarii care iau mereu note mai mari decât orice tocilar prin faptul că oricât de mult ai învăţa nu-ţi e cu putinţă să reproduci la perfecţie un curs aşa cum o face o fiţuica decât dacă eşti perfecţionist şi înveţi mecanic şi-ţi plesneşti neuronii cu cele mai nefolositoare informaţii posibile. Dat fiind faptul ca este mulţi şi este jmekeri nu te iei decât de acea mica categorie dintre ei care nu ţi-ar putea da o replică prin simplul fapt ca nu prea frecventează lumea celor online: bestiile cvasi-pensionare. ntz, ntz, ntz

    De fapt chiar nu stiu mai bine… :D

    Oricum, aşa o fii la ID însă un lucru îl ştiu sigur: nu încurajez copiatul, îl recomand! Tocmai pentru că am trecut şi eu prin facultate, am stat şi eu la examene lângă colegi tocilari de la care n-am învaţat nimic pentru ca nici măcar o teoremă nu puteai lua de la ei, erau prea mândrii ca să te poată ajuta; în schimb de la colegii cu care am tras tare la fiţuici am învăţat cel puţin un lucru bun: munca în echipă. Unde mai bagi că am ieşit şi şef de promoţie? :) )

    În concluzie sunt chiar fericit pentru stilul pe care l-am adoptat in facultate (informatică): mi-am acumulat numai informaţiile necesare pentru un domeniu (programare) pentru care contează mai mult decât orice munca in echipă, asta dacă vrei să ajungi mare… perfecţionist :D

    Numai bine!

  23. Februarie 26, 2008 la 17:31
    link permanent
    Hudrea zice ca:

    Zice bine ăla mic şi negru, da’ o dai tu la întors cu semi-eleganţă, în sensul că mişeleşte. Perfecţionist se cheamă că te chinui sa-ţi iasă toate la perfecţie. Nu-ţi ies toate, dar îţi mai ies unele. Poate deci să-ţi iasă chiar aia cu “fiitul” perfecţionist, dăci se poate. Ai şanse să eşti şi tu unul.

  24. Februarie 26, 2008 la 17:37
    link permanent
    Hudrea zice ca:

    P.S. Bă leneşilor, puneţi mâna şi învăţaţi, lăsaţi copiatul. Pe urmă vă plângeţi că diplomele n-au valoare şi că n-aţi rămas cu nimic din facultate. Cunoştinţe, cu de-alea ar trebui să plecaţi din facultate, nu cu diplome. Cu ce să rămâneţi dacă voi copiaţi? Pînă vă munciţi să faceţi fiţuici, citeaţi tot cursul.

  25. Februarie 26, 2008 la 17:38
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Măriansky, da’ nu cvasi-pensionara de mumă-mea a răspuns întâia? (şi a doua şi a treia, dacă tăt era pe net) Ca să nu mai zic că eu sunt tata şi mama (şi bunica şi bunicul, să rămânem în zona vârstei) copiatului neprins. Ăştia care fac scenete la examene fac breasla adevăraţilor copăi de ruşine. Într-un singur aspect te aprob: am învăţat mai mult făcându-mi fiţuicile. Iar eu dau mai departe, fiindcă eu nu iau de pe net, eu reuşesc să încropesc lucrări de predat din neant!

    Hudreo, hát, ce să le iasă perfect, draghe, la un perfecţionist, că dacă – prin absurd ar exista – ar încerca să-i iasă toate perfecte, n-ar avea vreme nici să-i iasă măcar satisfăcător una, darămite “perfect unele”. Deci am tot atâtea şanse să fiu perfecţionist, când să fiu perfect. Făcând un compromis (deci ceea ce nu fac perfecţioniştii), dacă tu poţi accepta asta, accept şi eu formal ce tot îndrugaţi voi.

    (“puneţi mâna şi învăţaţi, lăsaţi copiatul. Pe urmă vă plângeţi că diplomele n-au valoare şi că n-aţi rămas cu nimic din facultate” – asta tre’ s-o aprob, fără crâcnire şi în totalitate, cu toate mâinile şi picioarele)

  26. Februarie 26, 2008 la 18:21
    link permanent
    Hudrea zice ca:

    Ni mă, că doar nu mi-i fi dat dreptate? Vine sfârşitul lumii?

  27. Februarie 26, 2008 la 18:48
    link permanent
    Ardnaxela zice ca:

    Si eu am bricheta de’aia. Ori au fost mai multi producatori de brichete beti, ori a muncit unul singur foarte mult de Rev…

  28. Februarie 26, 2008 la 19:14
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    @Darius cu “Măriansky, da’ nu cvasi-pensionara de mumă-mea a răspuns întâia?” – frătzică, tu ai părinţi moderni da nu e la toţi aşa… Eu incerc şi-n ruptul capului să-i feresc pe-ai mei de ceea ce bunică-mea numeşte: “Internetul?! Maşinăria Diavolului! Ptui” :) ) E mai bine pentru ei sa rămână virgini în domeniul ăsta, părerea mea, că altfel nu stiu ce s-ar alege de săracul intierniet dacă ar sta toată ziulica pe bloguri.

    @Darius cu “Ca să nu mai zic că eu sunt tata şi mama (şi bunica şi bunicul, să rămânem în zona vârstei) copiatului neprins.” Hahahahaha ma faci sa râd ::-)) S-o crezi mata! :D Mie mi-au dat diploma pentru aşa ceva =))

    @Darius cu “Într-un singur aspect te aprob: am învăţat mai mult făcându-mi fiţuicile.” Eu am zis doar că am învăţat mai multe cu copiatul, nu mai mult însă ai dreptate aici, şi acum imi aduc aminte ce am scris in ele ;) )

    @Hudrea cu “Bă leneşilor, puneţi mâna şi învăţaţi, lăsaţi copiatul.” Daca era de la lene păi mai degrabă mă lăsam de copiat, de facultate, de tot… În plus depinde de la facultate la facultate ce e mai rentabil: să înveţi sau să copiezi…

    @Hudrea cu “Pe urmă vă plângeţi că diplomele n-au valoare şi că n-aţi rămas cu nimic din facultate.” N-au valoare nici aşa, mai repede nu rămâi cu ceva din facultate dacă înveţi totul mecanic… Întradevăr nu te pun decât anumiţi profi băşinoşi să înveţi mecanic pentru o notă bună însă la roboţi se pricep japonezii ;)

    @Hudrea cu “Cunoştinţe, cu de-alea ar trebui să plecaţi din facultate, nu cu diplome.” – Sunt mai multe chestii cu care poţi pleca din facultate, depinde pentru ce te-ai dus de la bun început ;)

    @Hudrea cu “Cu ce să rămâneţi dacă voi copiaţi?” – Cu un creier sănătos (râd) – ce glume bune am în program =))

    @Hudrea cu “Pînă vă munciţi să faceţi fiţuici, citeaţi tot cursul.” Îmi pare rău frate dar aici dreptate n-ai, decât să-mi înţep venele mai bine mi le tai… Vezi tu, nu prea poţi face fiţuicile alea fără să citeşti cursul, e implicită treaba, cum nu îl poţi relata la perfecţie decât dacă îl înveţi pe de rost… sau copiezi, că doar despre asta ne duelăm noi aicea :D

  29. Februarie 26, 2008 la 20:01
    link permanent
    lea.lee zice ca:

    fain tricoul de sub camasa de duminica seara din le general.

  30. Februarie 26, 2008 la 21:43
    link permanent
    toader zice ca:

    eu am copiat in facultate la doar 5 examene in facultatea de acasa, ce-i drept la o facultate grea. as mai fi putut copia la inca vreo 3-5. deci vreo zece dintr-un total de vreo 60 de examene. si la alea 5 am copiat fiindca erau profesorii respectivi idioti. pentru restul am avut si picate si luate si cu note mai mari si cu cinciuri… dupa caz. nu imi pare rau ca am muncit. am avut mai putine emotii. 5/60 = 8.(3)%

    desigur, eu nu am fost in primii 25% in ceea ce priveste media notelor niciodata.:) unii se ocupau foarte mult cu copiatul in timp ce ailalti erau tocilari. (eu aveam totusi o tinerete de trait.)

    in alta ordine de idei voi copiati dintr-un singur motiv. fiindca se poate si e interzis formal. sper sa aveti ocazia sa faceti scoala sau perfectionare in vest. acolo nu veti copia nu fiindca nu poti copia cat vrei dar iti e jena.

    @mariansky – ma intreb cum ai putut tu sa copiezi la programare ? voi ce fel de facultate aveati? la mine la cibernetica (si asta acum vreo 10+ ani) nu prea aveai la ce sa copiezi in afara de drept, relatii publice, comunicare si alte chestii unde ne puneau diversi bezmetici sa invatam musai cursu’. ce naiba sa copiezi la programare, structuri, teoria deciziei, analiza matematica, econometrie sau statistica? puteai sa stai cu ce vroiai tu pe masa. nu aveai timp sa te uiti oricum. am inteles ca acum s-a prostit lumea si acolo la cibernetica dar parca nu cred ca e posibil sa copiezi cand nu e nevoie.

    p.s. nu, nu sunt un doctoras infumurat din occident.:) asa cum am zis eu mi-am castigat existenta.:) am avut noroc sa mai si fac studii din cand in cand.:) incerc doar sa gasesc raspunsuri serioase la intrebari care poate par tembele.

  31. Februarie 26, 2008 la 22:07
    link permanent
    mirmen zice ca:

    mi se pare mie sau această biserică a început să funcţioneze, deja…s-a format rîndu’ la spovedanie :D

  32. Februarie 26, 2008 la 22:42
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Mărianschi-i mai consecvent ca Nasty la răspunsuri. :)

    Lea, să vezi burtica de sub tricou… De fapt, mă rog, să nu vezi. Diversiuni vestimentare, când vezi tricoul ăla, ce să mai comentezi? :P

    Toader – sunt mulţi care sunt tentaţi să copieze şi “se apucă” fiindcă e foarte teribilist; mie mi-i O LENE… Şi de aia. Da, într-o şcoală în care şi merită să bagi la tărtăcuţă (deci o şcoală), acolosă copiezi e o mare înşelare de sine.

    Mirmen: nu o să se finalizeze, că s-a beiut ghinul, gâl-gâl-gâl.

  33. Februarie 26, 2008 la 23:26
    link permanent
    Kris zice ca:

    uite un comentariu in legatura cu urmatorul tau entry :P : pareri despre stand-up-ul de marti?…trebuie, ca deh, ai fost vazut :) )

  34. Februarie 26, 2008 la 23:32
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Ghici ce tocmai scriam, acum, până nu mă dau cu capu’ de pereţi, să-mi induc amnezie? :D

  35. Februarie 27, 2008 la 10:19
    link permanent
    Bibliotecaru zice ca:

    Darius, si eu am fost unul dintre leneşii care a renunţat la încă două sau trei “facultăţi”, masterat, doctorat. Am mulţi prieteni, foşti colegi, cu şcoală multă, uneori făcută prin străinătate, la universităţi care apar des pe google. Ei sunt OK, pentru că mă cunosc şi înţeleg lenea mea şi dispreţul faţă de diplome. Se întâmplă însă, o dată la două sau trei luni, să vină câte un personaj care îmi aruncă, de undeva de sus… băi eu sunt academician doctor în ştiinţe… Câteodată îmi vine să râd, pentru că mulţi ajung să aibă diplome obţinute pentru că învaţă de rup ce au spus alţii, fără a avea un aport cât de mic la gândirea sau cultura universală. De cele mai multe ori mă întristez foarte tare şi mă gândesc, “uite unde ai ajuns, Florescule, din cauza lenii! “. Şcoala aceasta este obositoare, dar este şi plăcută. De ce? Pentru că te scapă de cea mai mare povară a lumii: RESPONSABILITATEA. Cât timp înveţi, nimeni nu-ţi cere să duci o existenţă responsabilă, poţi continua să exişti boem. Nu vreau să te influenţez… dar paote ar fi bine să te gândeşti mai bine înainte de a avea ca reacţie implicită râsul.

  36. Februarie 27, 2008 la 10:54
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Câh!

  37. Februarie 27, 2008 la 12:35
    link permanent
    Arpadov zice ca:

    si eu am fost foarte perfectionist in scoala ..prin clasa a doua mi-am dat seama ca sunt la sectia romana ca nu era moda bilingva patuncia

  38. Februarie 27, 2008 la 12:54
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Mit beszélsz te ott?…

    Sau miket hordasz te össze?, după caz.

    Mit akarsz ar fi o treia variantă.

  39. Februarie 27, 2008 la 14:17
    link permanent
    toader zice ca:

    eu cred ca e si o chestie culturala regionala. in tara conteaza foarte mult “sa te descurci”. nu prea am auzit nici in franceza nici in engleza si probabil ca nu sunt nici in germana sau portugheza expresii de genul “ne descurcam noi”, “facem sa fie bine la toata lumea”, “incep prin a face autocritica : tovarasi, am fost prea bun. de acum inainte, insa ,voi deveni sever”, “las’ ca o reglam si p-asta”, “rezolvam noi”, “fiecare cum poate”, “trece si asta” samd. expresii echivalente cred ca sunt doar din ungaria si slovacia pana in grecia.

    ca fapt divers : exista o serie de bancuri, proverbe si glume care pot fi pricepute doar de cei din arealul mentionat. e chiar surprinzator sa vezi ca un banc slovac e priceput de un maghiar sau un grec sau un roman si nu e priceput de un ceh sau un austriac sau chiar un ucrainian.

  40. Februarie 27, 2008 la 14:35
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    @toader cu “ma intreb cum ai putut tu sa copiezi la programare ? [...] ce naiba sa copiezi la programare, structuri, teoria deciziei, analiza matematica, econometrie sau statistica? [...] parca nu cred ca e posibil sa copiezi cand nu e nevoie.” – sunt de acord cu tine si crede-ma ca nici eu n-am copiat decat atunci cand a fost nevoie, adica de multe ori :D . Vezi tu, la sectia de informatica din cadrul facultatii de mate-info din Brasov, unde am facut eu, natura materiilor e impartita aproximativ in felul urmator: Matematica – 50%, Informatica – 40%, Alte materii – 10% (debordant de multa mate pentru profil de “info pur”). Indiferent de natura materiilor fiecare are parte teoretica si parte practica. Evident nu prea ai nevoie sa copiezi la partea practica, nu am facut-o nici o data, e absurd si fituici sa faci si atunci chiar ai face facultatea degeaba.

    Deci nu practica ne omoara, spune-mi tu, tie ti se pare normal ca la analiza matematica, (o materie care oricum nu te ajuta in programare dar ti-au bagat-o pe gat din lipsa profilor de info) sa inveti pe de rost enshpe mii de teoreme cu tot cu demonstratii, teoreme care nici macar nu au o aplicare practica in viata de zi cu zi? Sau ti se pare mai normal sa copiezi partea teoretica (inutila 98%) si sa te axezi pe partea practica (algoritmi in cazul meu), sa si ramai cu ceva din facultate si sa nu pleci cu capul cat o varza?

    Parerea mea…

  41. Februarie 27, 2008 la 14:40
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Teoremele alea au TOATE aplicaţie practică, da’ nu ne învaţă din perspectiva aia. Nici nu-ţi dai seama în câte aspecte ale vieţii profesionale se pot regăsi. Şi aici chiar că e vina sistemului educativ.

  42. Februarie 27, 2008 la 14:59
    link permanent
    toader zice ca:

    +1

  43. Februarie 27, 2008 la 15:12
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    Sistemul educativ e praf în multe privinţe la noi, asta ca si concluzie generala. Însăşi faptul ca se copiază uşor şi pe rupte e una din miserupiile venite din partea studenţilor ca răspuns la modul în care e administrat sistemul educativ la noi. Macar de-ar ajunge nepoţii noştri să aibă parte de un sistem educativ precum in occident unde, vorba lui toader: ti-e şi jena să copiezi. Cât despre faptul că TOATE teoremele alea au aplicaţie practică astfel încât să-ţi şi influenţeze viaţa profesională… sunt cel puţin circumspect… referindu-mă strict la matematică…
    Aşa-s io, pâna nu văd, nu cred mă, nu cred…

  44. Februarie 27, 2008 la 15:43
    link permanent
    toader zice ca:

    aplicatie practica inseamna si dezvoltarea cerebelului pentru a deveni suficient de antrenat in algoritmi complecsi incat sa poti face fata situatiilor neprevazute. nu exista doar alb sau negru in ceea ce priveste “aplicatiile practice”. daca ar fi doar stricto sensu “aplicatii practice” 99,99% din populatie are nevoie doar pana la nivelul de ecuatii de gradul doi si mai jos. cand tu incerci sa intelegi teorema lui pontreaghin bunaoara nu este pentru a tine minte cum se rezolva (fiindca e improbabil sa o folosesti vreodata) ci pentru a putea rezolva alte probleme complexe, pentru a putea sa iti dezvolti capacitatea de abstractizare si logica. geometrie nu faci pentru ca sigur vei ajunge inginer mecanic ci pentru a ti se dezvolta o anumita capacitate de viziune in spatiu, estimare samd. parerea mea personala este ca cei mai bine pregatiti pentru a face orice a doua facultate de profil tehnic sau semi-tehnic sunt cei care au facut matematica pura.

    in al doilea rand, pentru a deveni mai devreme sau mai tarziu manager (pe orice treapta, de la sef de echipa la sef de concern) nu iti e suficienta experienta practica. sunt si exceptii (cei cu spirit de intreprinzator dezvoltat dar aceia sunt ori geniali si atunci e inutila facultatea ori nu trec de rangul de buticari sau samsari de terenuri). un becali nu o sa poata sa ajunga niciodata nici sef de agentie de stiri nici sef de uzina. va fi nevoit sa delege (ceea ce a si facut la avicola). el se descurca cu fotbalistii, cu vanzare de terenuri si alte chestii cu un grad de complexitate redus.
    alt exemplu : banca tiriac nu a fost facuta ‘de tiriac’ ci cu ‘banii lui tiriac si de welzen’. si continuam pana maine cu exemplele. practice de altfel.

    si apoi invatatul asta nu trebuie sa aiba doar un scop practic palpabil. daca ar fi asa nu ar folosi niciunui profesor de matematica cea mai elementara notiune de istorie. totusi, suntem intelectuali unii dintre noi, avem drept de vot samd. a fi intelectual nu inseamna sa obtii o diploma ci incumba o anumita datorie fata de tine insuti.

  45. Februarie 27, 2008 la 16:05
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Hát, cine-o zis că 99,99% practică, nu fi nici tu stupidă, Toadere. Un 1% să-ncercăm, deocamdată, să fie CEVA acolo… :)

  46. Februarie 27, 2008 la 16:36
    link permanent
    toader zice ca:

    depinde la ce te referi :) eu ma gandeam la populatia mondiala (si aici includem si africa si asia centrala samd) :) probabil ca in tara e mai mult.
    hai, fie 1% :p

    (ref : “…99,99% din populatie are nevoie doar pana la nivelul de ecuatii de gradul doi si mai jos.”)

  47. Februarie 27, 2008 la 16:47
    link permanent
    Cornel zice ca:

    Stupid ideas!

    Cornel

  48. Februarie 27, 2008 la 16:49
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Vedeţi? Cornel îl are pe Domnul în suflet şi priveşte în perspectivă.

  49. Februarie 27, 2008 la 16:51
    link permanent
    Cornel zice ca:

    Amin!!!!! Sunt mandru de asta.
    Hot spot in biserica? :) ) TULAI

  50. Februarie 27, 2008 la 17:00
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Lucru’ dracului, ptiiiu, arză-l-aş Gheena!

  51. Februarie 27, 2008 la 17:14
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    Mă gândesc acum că fiecare tragem de câte o extremă şi exagerăm un pic sau mai mult pentru a ne sublinia punctul de vedere. Sincer cred că adevărul despre facultate, perfecţiune şi credinţă e undeva pe la mijloc, las şi eu de la mine, şi toader de la el, si cornel de la el si o fii ceva şi de diplomele alea…
    Cornel? dar ce zici hey? am vorbit prea mult despre aspectele facultate şi perfecţiune ale acestui post şi mai puţin de cel de-al treilea: credinţa. Se supără Cornel pe noi. Unde ne este credinţa?

    Hai cu hot-spot-ul!

    Apropo draga Darius, să ştii ca poţi deveni credincios pe buna dreptate pentru că tocmai ţi-am descoperit biserica cu hot-spot… De nu ma credeţi priviţi aici peste ce tocmai am dat:

    1. Excellent voice effects -> ultra sonic vibe and echo.
    2. Fantastic text.
    3. Instrumentation complexity beyond imagination

    Chiar că amin că încep să mă epuizeze subiectele ăstea… :) )

  52. Februarie 27, 2008 la 17:17
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    Ce face? Nu baga de la youtube? Pun pariu că de era de la trilulilu… În fine iacătă aici linkul care lipseste de mai sus: http://youtube.com/watch?v=VNH5vQybTjo

  53. Februarie 27, 2008 la 23:17
    link permanent
    toader zice ca:

    1. era mai fain “nistor and soatza”. asta nu isi da seama saracul.

    2. nu m-ar mira sa isi puna hotspot curand muziciano-pastorul respectiv. ar fi misto sa il vad pe darius in videoclip din asta. jucand rolul berbecutului neprihanit. cu laptopul pe genunchi si dand din cap sugestiv in ritmul muzicii “me-me-me. me-he-he”.

  54. Februarie 28, 2008 la 10:45
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    “1. era mai fain «nistor and soatza». asta nu isi da seama saracul.” spuse toaderică gelozică… =))
    Vai toader dar nu te supăra acuma că noi ştim dar că nistor e mai fain şi Darius pe tine te iubeşte şi tu eşti ăl mai cuL, bine? Hai nu mai pânge puiuţ micuţ :-*

  55. Februarie 28, 2008 la 10:55
    link permanent
    toader zice ca:

    1. da mai, cum de nu mi-a venit ideea sa ma fac popa cantaret.:(

    2. de ce sa ma iubeasca darius? i-am facut io ceva sa se razbune in halu’ asta?

    3. si nu vad legatura cu culul.

  56. Februarie 28, 2008 la 10:59
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Mariansky se încurcă un pic, cre’că pe Cornel vroia să-l discrimineze, că el aduce lumina-n casă, direct de la sursă. :)

  57. Februarie 28, 2008 la 11:40
    link permanent
    toader zice ca:

    adica de la soare? face naveta?

  58. Februarie 28, 2008 la 11:47
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    De la doamne-doamne, mă! Şi domni.

  59. Februarie 28, 2008 la 12:07
    link permanent
    Dubios Florin zice ca:

    Si mum ii la id, dar la ea nu-i CHIAR atat de spectaculos ca la coana Mirmen. La ea e caraghios oricum cum zeci de invatatoare 50+ se foiesc si se inrosesc si incearca sa scoata fituica sau sa prinda ceva din foaia celei din fata. Ca niste scolaritze ce sunt la peste 55 de ani. Bine, doamnele invatatoare, aveti principii!

  60. Februarie 28, 2008 la 12:36
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    Eu nu discriminat la nimenea, Cornel omul lui Allah plăcut la mine.

    @toader

    1. Chiar, cum de? Dacă ai şi tu o listă de bolnavi pe mess la care să mergi şi să faci pe batista… ar fii un început :D .

    2. Cred că Isus a zis: “Zâmbeşte, Darius te iubeşte!”… Nu, nu, cu siguranţă a fost Tupac.

    3. Inspiră adânc, răspunsul va veni din interior… ;)

  61. Februarie 28, 2008 la 12:39
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Măriansky îi om organizat, mă, el răspunde şi întreabă punctual, nu haotic!

  62. Februarie 28, 2008 la 12:44
    link permanent
    M@riansky zice ca:

    Aşa băieţi, trimiteţi-vă voi mamele la ID şi lăsaţi-le să sburde-n voie pe Internet… Aveţi multe de învăţat de la Stewie Griffin (Family Guy).

    P.S. Dar cine are Blog Dubios!? măi omule, măi…

  63. Februarie 28, 2008 la 13:03
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Lasă omu’ să se esprime liber!

  64. Februarie 28, 2008 la 14:41
    link permanent
    Dubios Florin zice ca:

    ON TOPIC: http://blog.dubios.ro/preotul-catolic-fumat-loveste-din-nou-2/

    [de la Darius: prosteo, ai pus link greşit, tre' să intru să strâng după tine: http://blog.dubios.ro/preotul-fumat-loveste-din-nou/]

  65. Februarie 28, 2008 la 15:01
    link permanent
    candid zice ca:

    Vai cat de mult mi-a placut, super popa!

  66. Februarie 28, 2008 la 16:06
    link permanent
    Flo zice ca:

    Am mai editat permalinku dupa ce-am postat commentu asta, de-aia a iesit gresit aici. Multumesc de corectura.

  67. Martie 1, 2008 la 22:15
    link permanent
    biiine, amu... zice ca:

    “fiindcă lacrimi pot să şteeeeerg, mai uşor decât batistaaaa…” întrebarea mea către prea…mult prea sfinţitul ar fi: şi p-alea de râs?

    P.S. hmmmm, interesant. e catolic… ar merita discutate implicaţiile acestui fapt neaşteptat…în viaţa de apoi, bineînţeles.

zi si tu ceva:

(musai)
(musai)