Dragi cititori, stimați vizitatori efemeri, blogări și comentatori… Bine m-ați găsit!
Nimic nu e mai sfânt în blogosferă decât traficul. Dar traficul nu este ceva greu de obținut. Ceva cu adevărat de calitate, în schimb, este. Cu condiția să aveți puțină răbdărică, vă voi demonstra aceste fapte într-un fel cât se poate de simplu: marea majoritate din lumetul ce populează vastul și fascinantul tărâm fertil al Internetului stă – când nu are de verificat statisticile altuia sau de dat refresh-uri pe propriul site – la ascultat de ping-back-uri. Pentru cei care nu știți, acestea sunt niște notificări ce vin automat fiecăruia, imediat ce este scrisă pe undeva adresa blogului personal. Adică un fel de „Bă, vezi că ai apărut acolo!” Deci, cum binevoiește cineva să-i menționeze, țop! acolo, să vadă ce s-a zis despre dânșii. Astfel, dacă, de exemplu, pe parcursul acestui articol, aș începe să atașez câte-un link la fiecare cuvințel, atunci negreșit că cel puțin o grămadă de prostalăi s-ar buluci să mă fericească cu un spike de trafic cadou, cât ai zice Technorati. Pe care o să vi-l arăt în articolul următor.
Deoarece în enormitatea dumnealor, își imaginează că blogul nu crește (cu sensul bun al sintagmei) în funcție de competența a ceea ce stă scris pe dânsul, lăsând acest aspect pe planul secund, ci odată cu numărul de aduceri aminte. Adică să te afișezi în cât mai multe locuri, indiferent pentru sau cu ce anume. Vă anunț, dragii mei, că aducerile aminte, deci amintirile, sunt o fantasmă a trecutului. O iluzie ce-o lași în urmă, deși totuși crezi într-ânsa.
Dar, dacă tot ați intrat aici și v-ați făcut datoria de lincași clicuitori, mai zăboviți olecuță, onorați-ne cu prezența, că oricum s-a contorizat vizita, deci de aici încolo este pe gratis.
Poftesc să râdem azi în cor de toți amețiții care-au preluat mâța – fie de pe unde-or fi preluat-o – aia care circulă mai nou, cu mărcile fără de care nu poți trăi.
Ce este mâța, pentru cei care nu știu? Leapșa. Tagging. Membrii blogosferei se invită politicos reciproc să ne înștiințeze pe noi, cititorii, cu privire la unele diverse aspecte. De exemplu:
“Eu am făcut sex aseară cu nu-știu-cine. Doresc să rog blogării Cutărică, Cutărel, Cutăreasa și, respectiv, Cutoriță să-mi împărtășească în văzul lumii cu cine au făcut ei sex aseară.”
Apoi fiecare să-ntrebe pe altcineva, până când știe toată lumea cu cine-a făcut toată lumea sex aseară.
Și tot astfel, diverse provocări. Cea mai recentă se referă la tot ce înseamnă brand neapărat trebuincios, produse sau servicii care sunt indispensabile blogărilor, în viața cotidiană. Acolo se pun toate: ce papuci porți, telefonu’, unde caști ochii fără să ți-i mai dezlipești, cine te fraierește zilnic să cumperi ceva ș.a.m.d. Teoretic asta ar fi: siglele și numele de care-ar fi reprezentat orice e zi de zi în jurul tău. Practic, în schimb, înseamnă să-ți umpli site-ul de reclame, să pută a advertising pe degeaba măcar o dată în viață, într-un singur post, că le ajunge.
„Geniala” idee, mergând din link în link (hehe), pare să-i fi venit lui (degeaba dați click, că le-am amestecat) Crizatu’. Deși eu mă-ndoiesc. Iată cum îmi imaginez c-a decurs, de fapt, scenariul…
Stăteau Bill Gates cu Steve Jobs la o bere Holsten, împărțind-o, că n-aveau nici unul la ei mărunt, numa’ fise de-un catraliard de dolari. Și văzând ce prost le merge, s-au gândit să-l sune pe Jeremy Wright și să-l întrebe:
– Băi, Jerilă… Iaca, stăm aici eu și cu Steve (sau „eu și cu Bill”, depinzând de care avea minute naționale) și nu știm cum să ne apară siglele încă de-o tură pe tot Internetu’. N-ai vreo idee?
La care Jeremy Wright, după un gând a cărui căutare a durat 0.15 secunde, afișând primele 10 pagini din aproximativ 63.100.000 de rezultate:
– Păi, stai să văd când intră Crizatu’ pe mess, că mie nu-mi încarcă nu-știu-de-ce blogul, și-l rog să pună un post la el, în care să provoace blogosfera românească la un tag cu brand-uri.
Păi, băi, Evangheliștii lu’… era să zic “pește”, da’ de fapt e „Evangheliștii lui ORICINE nici măcar nu catadicsește a vă plăti”! Sunteți niște bloage goale și niște gloabe loage. Numa’ bune de feștit în logo-ul cuiva, moca. Vai de puțele voastre, băi! Termenul religios cu care m-am adresat adineori este unul standard: chiar așa sunteți considerați de către companiile respective, în cadrul categoriei clientelare. Evangheliști – aceia care duceți credința mai departe, prin faptul că sunteți mândri c-ați dat banii pe ea.
Tipologia de „Să vedeți ce gadget, wow!, mi-am luat ieri, uite: măr, măr, măr mușcat pe muchie, iar pe dos încă un măr!”
Aproape la fel de naivi ca ăilalți care primesc invitații la nu-ș’ ce site, unde nu poți intra, dacă nu te cheamă cineva și, de altfel, nici nu te-ai duce, dac-ar fi la liber. Și dup-aia te și lauzi că poți să-i mai bagi pe alții.
La ieșire, poftiți un fluturaș. Și dați-mi link-ul înapoi, că vă intră track-back, hienelor!
Baiu’ îi că acuma musai să mai scriu încă paragrafu’ acesta, deoarece lista blogurilor atașate automat acestor cuvinte “valorează” (pfft!) 793 de oameni și implicit link-uri, ceea ce înseamnă că tre’ să mai aiurez încă cât cam de o sută de cuvinte, deoarece aiurelile mele standard avuseră o limită. Și-mi mai ziceți că nu știu când să mă opresc! Vedeți? Am gătat prea devreme. Începeți, sper, să conștientizați până acum că ați ajuns să citiți degeaba, aceste rânduri fiind scrise din burta pe care sunt așezate buricele degetelor, scopul fiind să egalez până într-un final apoteotic totalul de URL-uri necesare.
dupa cum iti ziceam..ai merita ceva de halit dupa atata truda:)
spaaaaaam
Lumea tot cere link, eu doar dau mulţumii ce vrea: link-uri şi circ. LINK-URI ŞI CIRC, DRAGULE!
Da, ştiu, toţi o să-şi caute sub ce cuvinte îs şi-o să-ncerce să interpreteze. De parc-am şezut la aproape 800 de oameni ca să bag intrigi…
:)) Asta a fost tare. Insa, cum ii ziceam unei prietene care se tot scuza ca imi scrie mult(e) pe mess si ma retine: “stai linistita, oricum citesc doar primul si ultimul rand”. :)) Oricum, parerea mea e ca ieseai mai bine la numarul de click-uri cu un mass pe mess.
P.S.: daca tu ai gasit “marea majoritate”, ne poti descrie cum arata o unanimitate aproximativa?
OMFG…
1. Eşti masochist, e clar! Nimeni nu ar fi stat să facă atâtea linkuri altfel.
2. Super idee. Sunt gelos, f*tu-i.
Mersi JEG, pentru că nu sunt printre link-uri. Dar vreau să te întreb/să-ţi spun câteva chestii:
– cum ai făcut să ataşezi automat link-urile?
– sunt foarte curios de spike
– articolul mi-a venit în feed, de-aia l-am citit
– nu ştiu cât de mult contează reclama asta, pentru că eu dacă am zis că am laptop Hp, n-ai să-ţi cumperi şi tu la fel, doar pentru că eu am.
– trebuie să recunosc că ai fost genial cu articolul ăsta. Prima dată am fost şocat… nu ştiam de ce apare totul albastru, în feed. Şi când am intrat pe site, credeam că e un link mare la tot textul 🙂
– dacă duce puţin capu pe blogări, o să dea click dreapta, “View Page Source”, şi o să dea un search după site-ul lor. Dacă nu îi duce, naşpa. Să caute la fiecare cuvânt.
– cred că toţi intrăm acolo unde a fost specificat numele blog-ului. Pentru că eşti curios să vezi cine şi de ce a pus link-ul tău.
Best wishes!
offtopic: Ce a păţit Adelin Petrişor? S-a dat bătut aşa de repede?
The authors have deleted this blog. The content is no longer available.
@ Radu: Ideea era nu să fac trafic într-o zi anume, ci CUM anume fac. Adică să vină toţi, grămadă, atraşi. Să vadă că aşe stă trebşoara. Că dintr-atât dădeam mass din lista lu’ Paula din emoticoncert şi intra lumea, da’ io vreu să intre ăştia anume care au obiceiul să fugă la ping-back-uri. Adevăru’-i că şi eu cădeam în plasă, veneam, fără îndoială.
@ Lovin’: Se ia lista de URL-uri. În UltraEdit, le aranjezi fiecare pe un rând. Se ia articolul, se aranjează fiecare cuvânt pe-un rând.
Unele blog-uri mai noi nu sunt trecute, iar lista era de vreo 860 şi ceva, deci unele le-am şters (multe de Yahoo!).
Avem codu’ de asociere unui link la un anume cuvânt. Ăla cu “a haşref” etc. Pui automat în faţă la fiecare URL prima parte din cod, apoi în spatele cuvintelor ultima parte etc. Iei coloana de cuvinte, o lipeşti coloanei de URL-uri. Fiind fiecare pe-un rând, înlocuieşti enter-urile cu spaţii. Şi ai un cârnaţ de cod cu fiecare URL ataşat unui cuvânt din textul final.
Şi io-s curios de spike, să vedem pe parcursul a câtorva zile, până se adună ciurda.
Cu reclama e vorba de apariţia unui logo-n cât mai multe locuri, notorietate. Nu e “eu am HP, recte tu ai HP”. Nu aşa mere advertisingu’, nu-i o formulă aşa simplă, da’ fii sigur că eşti victima unei formule mai complicate. Altfel, de ce s-ar pune sigla pe produse: tu l-ai cumpărat deja, tu ştii ce marcă e… da’ siglat tot e pe el.
Şi eu tre’ să te aprob că am fost genial. Ehehehe. Tu vii din feeder, tu citeai oricum. Dar majoritatea – cred – că vor veni din ping-back. Sper să se şi ducă atât amar de ping-back-uri.
@ Radu: Oricine alege să nu citească, nu citeşte-n general, că nu le place de eu sau cum scriu. Da’ articolul acesta în sine se referea la a te agăaţ cu ping-ul. Odată ce ai venit ca oaia, nu mă interesează că parcurci tot. Nici traficul creat ACUM, e doar un exerciţiu de interacţiune. Cei mai mulţi care intră că au căzut în plasă nu vor reveni, în special că se enervează.
@ Z: Cum explicam mai sus, nu le-am pus “de mână”. Deci stei liniştit. Hehe.
(Despre Adelin: Se scârbise de toţi cretinii. A zis că asta-nvăţat, era dinainte cam sceptit, a încercat, am mai încercat să tragem de el să nu renunţe, dar asta e… A dat o şansă unei idei care nu-l atrăgea în mod special, s-a convins că, din punctul lui de vedere n-avea rost, deci a lăsat-o baltă. Îmi pare rău, poate mai revine. :))
vai de capu meu =))))))))))))
de data asta te iau in brate bah >:D <
De unde ai linkurile? Ca unele sunt outdated?
Sunt dintr-o listă de câteva luni, unii şi-au schimbat url-urile, ei pierd! Ahahaha. Nu sunt incluşi în acest moment istoric.
Da’ nu-ţ’ spui de unghe! Mne! 🙂 Da’ dacă observi tu unele ce tre’ schimbate şi faci o listă, io le schimb, ce-oi şi face? 😀
Eu intru aici pentru ca mi-a placut recordul tau de pe blogul lui adelin. Cred ca e singurul blog in care altul a scris mai mult decat autorul. 😀 Oricum, fineturile tehnice descrise de tine depasesc deocamdata cunostintele mele despre blog-uri si net.
Uă. 🙂
Să dau un copy-paste la articol? :))
Ah, şi titlul suna mai bine… “Vin ca muştele la căcat”. Că aşa blogării o să se simtă muşte… :))
De unde şi “bine m-aţi găsit”. 🙂 Doar că eu m-am scos, am zis “ca” la căcat. La ei n-am zis “ca muştele”. Uehehehe.
Buahhaahha..pwnd!
Bah tu ai luat-o razna cu blogu si cu traficu tau cu tot! Te-ai gandit ca sunt persoane care au un blog pentru orice alt motiv exceptand traficul? WTF for what? Cine vrea intra si citeste, daca are ceva de zis pune un comment si done.
As putea zice ca tu esti ala care “când nu are de verificat statisticile altuia sau de dat refresh-uri pe propriul site – la ascultat de ping-back-uri.”
Ia-o mai usurel mah, go out (e cald ca dracu afara) dar macar mai schimbi aerul.
Si cu brandurile alea – de ele esti inconjurat in fiecare zi, ori ca iti convine ori ba. E lumea in care traim, inconjurati de logouri si nume mari.
O chestie similara, a fost facuta aici, si nu insre blogari si bloguri, ci e chiar spre… CEVA care reprezinta cuvantul ala…
http://lityx.blogspot.com/2007/04/24012050.html
Cat despre lista ta de bloguri, pe mine nu ma ai acolo, nu am venit din pingback/trackback pot sa nu ma consider musca? 😉
PS: Linkul ala de sus, a fost facut de manutza *tot* 😉
Da, .marius, dragă, tu ai voie. In schimb Cristiv nu, el poate să se considere şi găină, că-şi lasă şi găinaţurile de spam-comment-uri unde-l roade c-ar ieşi vizite.
Apropo de link, scrisese parcă cineva, la cearta cu maghiarii şi românii, un câtamai articolocu’, cu tot felu’ de referinţe, cre’că Răzvan Antonescu, erau mai multe cât în ăsta de l-ai zis tu. (Bine, mai puţine decât ale mele, la grămadă). Da’ erau chiar referinţe, el demonstra ceva coerent (cred) în articol. Da’ naiba a dat vreun click să verifice… 😀
ce mi-a placut era in fraza cu “cine te-a fraierit” , cuvantul “cine” avea hyperlink catre un blog cu subdomeniul les-miserables. Sper ca si-a mai dat seama si altcineva de ce am zis eu aici. Tinand cont ca le-ai pus random, nu a fost ideea ta sa pui sub “cine”- “les miserables” 🙂
Dar si mustele sunt misogine,nu-i asa
@ Mytimeisnow – nicku’ ăsta-i ales ca momentul în viaţă când ai decis să exişti comentând pe Jeg? Hehehe. Că să ştii că eşti uns. În funcţia de onorantă şi care onorează dimprejururi, cea de cetitoriu. 🙂 Oare este clipa să implementez termenul de “jegcitori”? Hehe. Deci da, ai dreptate, în afară DE UN SINGUR LINK, restu’-s aleatorii, de fapt, alfabetic aranjate. Dacă aveţi răbdare, veţi găsi care e pus după, special la un cuvânt. Mai sunt două care nu-s alfabetic, da’ nu e nici o subtilitate-n ele.
Red Horse – toată lumea-n România e misogină, în frunte cu fruntea statului. 🙂 Care-i şi fund, în acelaşi timp.
‘te-n pula calului ca nu ai pus si antijeg pe undeva prin lincele tale. deci ‘te-pula calului!
RECLAMA: http://www.youporn.com
Ni strategie la el, cica unu ii pus cu insemnatate…. sa ne puna sa clickuim de vreo 800 de ori 😛
Saaau, cum prea bine sublinia mai sus un client, să dai al doilea click în articol şi “View page source”… 😉
de blogul meu de ce nu ai dat?
Apci, doamnă, că eu am luat grămezi şi le-am pus deolaltă, n-am avut vreo preferinţă. Am băgat dintr-o sursă unde, în teorie, erau incluşi toţi ce relevau.
Deci nu-ţi răspund io la-ntrebare, că situaţia. 😀
“Oare este clipa să implementez termenul de “jegcitori”? Hehe. Deci da, ai dreptate, în afară DE UN SINGUR LINK, restu’-s aleatorii…” – Jegu’ dixit
E vorba despre numele lu’ “Crizatu'”… Sub el e un link cu “suntcalm.cevanume.com”
Noapte buna, is rupt de somn… Va pup, ciocoflendarilor
Nu sub “Crizatu'” era cel cu buînţeles. Am zis că mai îs câteva ce nu-s alfabetic, da’ nu la ăla mă refeream că-i pui special. Mai căutăm? 🙂
M-am mai gandit la articolul asta. Si am ajuns la concluzia ca ai fost putin rautacios. 🙂
Tu n-ai somn la 7:26, duminica dimineata? (eu ma scuz, ca n-am dormit toata noaptea)
Tre’ să mă duc la două la festivitate de la 10. Una-i fosta mea prietenă, “care m-o-nşelat cu unu’ şi de atunci îi cu el” (îi definiţia standard, aşa o prezint tot timpul, frustrarea s-a spălăcit de atunci), iar alta-i una care-o fo’ înţelată de prietenu-so cu prietena cea mai bună a lu’ fosta mea prietenă care m-o-nşelat cu unu’ şi de atunci îi cu el. Observi tu deci că-i rost de mine p-acolo. 😀 Sper că le ajunge la ambele un buchet. Dacă-n drum dau peste vreo băbuţă, altfel le rup ceva din curtea bisericii la care nu apuc să merg, precum desigur că fac în fiecare duminică, plin de smerenie şi pioşenie.
În articol eram oricum şi eu implicat, doar că vorbeam la persoana a III-a din respect de sine. Şi tu nu gândeşti, pe cine crezi că păcăleşti? 😀
Aia cu prietena prietenei… e atât de simplu… dar cum ai formulat tu m-a făcut să… wtf?? :))
Să moară frăţiorul meu de te păcălesc. Aseară am “jucat whist” :))
Noah ca te-ai fechut si anti-corporatist.
Daca emitzi si neshte tangentsiale la “salvatsi Vama Veche”, “Free Willy” si ceva razante pentru zimbrii, cocoshi de munte ai kapre negre, abia atunci va sa moara de nervi aia de se joaca pe jetoane mari .
Spune si mie cine ti-a cerut link-back? 🙂
Pe mine, sincer, ma doare in fund de trafic , reclame si alte chestii. Scriu pentru ca imi place nu pentru ca sunt obligat. Unii ,dupa felul cum scriu, au cam inceput sa transforme “pasiunea” in boala. Blogging as passion(cum zicea cineva) pe dracu`. Nebuni si frustrati care nu vad cat de fain e afara.
Altceva, cand mai incerci sa scrii macar fa-o cu un minim respect fata de vizitatori. Fa aluzii cate vrei insa nu cuvinte de ghena ca si “cacat”. In felul asta o sa am probleme intre a te desoebi de un tigan.
In rest , numai bucurii si cat mai multe posturi/vizitatori (whatever that means). Bafta si la interviuri , filme etc etc
Inteligenta ideea ta. Adevarul e ca ne petrecem f mult timp facand verificari de genul mentionat de tine. N-am crezut ca se pot face curse pentru shobolani sau plase pentru muste si tantari din asta… foarte foarte inteligent.
anca.piticu.ro e de fapt http://www.innocente.ro 😉 ca sa updatezi la tine acolo in cheltuieli 🙂
Pitice, va să modificăm îndată, aşadariu.
Cloace, incompetente, dragă, de aia faci spam-commenting peste tot p-unde apuci, eh? Şi la unii vizitatori mă refeream cu “muşte”, căcatu’ era Jegu’, da’ nu eşti tu capabil să-ţi dai seama…
Directore – mulţam. 😀
Te-ai întors, aşa repede? Piticule… cred că n-ai văzut ce a scris Clocky: “sa transforme “pasiunea” in boala. Blogging as passion(cum zicea cineva) pe dracu`. Nebuni si frustrati care nu vad cat de fain e afara.”
Spirite agitate se adună pe aici :))
Hai mă, nu te compara cu un căcat… că na… e cuvânt de ghenă :))
Hehe gg 😀
Io nu mă compar, lovinge, ţ-am zis că m-am scos prin dibăcia scrisului. 🙂
:-
🙁 eu mi-am schimbat url intre timp….
darius mama, chill 🙂
Ne pare rău, Filipe. Totul este pierdut! 🙂
ooooooo da…. asta da, desi bate a spam macar nu se mai incadreaza in idioteniile alea ce ne vin prin mailuri care au toate aceleasi texte de cacao… dariuse…revolutionezi spam-ul… baga repede la osim tehnica asta si inchiriaz-o apoi astora de se ocupa cu spumuitul..pardon spamuitul
Cu muitul şi toate variaţiunile sale, înţeleg. 🙂
In uichend nu postezi? 😀
Îi închis. Ahahaha. Nu, da’ am un articol la care-mi tre’ ceva. Şi de nu rezolv repide, îl pun fără chestia aia…
“In schimb Cristiv nu, el poate să se considere şi găină, că-şi lasă şi găinaţurile de spam-comment-uri unde-l roade c-ar ieşi vizite.”
Bah cretinule, din commentul meu (http://jeg.stuffo.info/vin-mustele-ca-la-cacat/#comment-1873)
Ce ti se pare spam? Ii parerea mea despre gainatul de blog ce-l ai.
Pentru X oara – ce NU intelegi din faptul ca NU ma intereseaza traficul care l-as face de pe blogu tau. Ce NU intelegi?? Atat esti de batut in cap?
Nu stii sa accepti si parerile altora; care iti ling curu in commenturi gen “vai ce tare esti!” sunt buni si nu vin pt. trafic bag seama.
Dragă,
Dacă stai şi citeşti (deci mai încolo, când înaintezi în vârstă şi treci grupa mică pregătitoare), vei remarca plin de stupoare că foarte – da’ foarte – multe dintre comentarii sunt împotriva mea.
Tu faci spam-commenting în sensul că intri să comentezi cu scopul de a-ţi pune linku’ la nume şi nimic mai mult, pentru a-ţi atrage înspre site pe toţi aceştia care nu mă suferă pe mine. Deduc acestea din faptul că tu AIUREZI, adică nu contribui la discuţia afiliată unui articol, prin argumente pro sau contra.
Tu pur şi simplu vorbeşti baloane fără de sens, uneori bătând apa-n piuă cu ceva legat de mine, ca persoană, ceea ce e perfect în regulă – poţi avea fix ce părere frustrată vrei. Dar când începi să ţi-o exprimi repetitiv, la mai multe articole, fără măcar un pic de varietate literară, se cheamă că eşti un spammer.
Eu ÎNŢELEG că există, în teorie, oameni pe care nu-i interesează traficul, scriu pentru un grup restrâns sau (cum e la mine) sunt greu de urmărit, articolele sunt pentru o anume clasă şi un anume gust… Dar tu nu faci parte din această categorie, chiar dacă eu POT să înţeleg că există una. Tu, din nefericire, eşti un spam-commenter, iar eu nu te cred pe cuvânt când îmi juri cu mâna pe fundiţă şi cu fundu’ pe oliţă că nu eşti, deoarece mă duce capul să OBSERV că eşti.
Acum ia în vedere te rog că a apărut un articol nou, iar imediat mai vine unul, aşa că poţi comenta şi acolo, ca un spam-commenter ce te găseşti.