Saga trainerilor de traineri

sari la comentarii

Nu ştiu pă ce Internet daţi voi scroll, da’ unde hălăduiesc eu se dă o bătălie acerbă, într-un desăvârşit Game of Thrones de marketing. Şi costă 149 euro + TVA pătratul de hârtie igienică la intrare.

Şi numa’ io o urmăresc. Musai să vedeţi şi voi.

Prietenu’ Călin Biriş – care a acumulat exagerat de multe bookmarkuri cu bloguri de marketing – a ginit o nişă: oameni care habar n-au despre marketing şi nici n-ar trebui, da’ pentru un motiv neştiut de nimeni, ar dori să plătească pentru a afla mai multe.

Majoritatea oamenilor de acest tip lucrează deja în domeniu. Evident – degeaba, variind de la “experţi” la “specialişti” în variaţiuni pe aceeaşi temă, după cum cerea fişa postului de îndesat.

Despre aceştia puteţi afla mai multe în precedentul articol de pe Jeg.

În sfârşit, Călin, fiindcă-i plac bancnotele de 149 euro + TVA, a conceput un astfel de curs de marketing pentru ei, unde-i dresează ş-apoi îi eliberează în sălbăticie, ca aceştia să facă, desigur, “profit garantat” (de multe bulletpoints, bife încurajatoare şi bulletpoints bifate încurajator). În esenţă, ca să devoreze stârvuri de bugete care nu se pot apăra.

Spre suprinderea mea, am fost întrebat de un număr neaşteptat de persoane (cu profil demografic de sau echivalent cu antreprenoriatul zalăuan) dacă să se ducă la acest curs. Mna, eu îl cunosc pe Călin şi îmi dau seama că el ştie atâtea în domeniu de dă p-afară. Nu văd de ce nu ar lua bani pe informaţie. Doamne hii lăudat, o vrut s-o ceară în căsătorie pe iubita lui în vârf la turnul Eiffel, da’ era închis, aşa că o trebuit să se logodească la etajul întâi, deci el e bine intenţionat – deci măcar oameni la curs pot să-i trimit.

Răspunsul meu versat către toate persoanele interesate a fost conturat până aproape de termenul limită de înscrieri în: este un curs bine structurat pentru cine nu ştie da’ nimica barat despre marketing şi/sau să caute pe Google în mai mult de 1 tab.

Aşa că trainerul Călin a băgat bannere de promovare şi a băgat de toţi banii. În cuvintele unei persoane cu care făceam mai demult naveta – pe tot “mapamondul clujean”. Numa’ io am dat click pe ele de cel puţin jumătate de buget. Şi, la fel ca o comedie şachesperiană jucată de trupa de teatru a şcolii de copii cu program special, s-au vândut toate locurile. Călin şi-a luat sacoaşul sidefat, publicul a aflat parola pe WiFi şi a-nceput prima zi de şcoală.

Ei bine, ş-aci începe intriga. O altă persoană pe care n-o cunosc, Bianca Dăncilă, a ginit aceeaşi nişă. Şi a făcut acelaşi curs de marketing. Cu aceeaşi programă. La aceeaşi oră. Pe aceiaşi bani.

Fapt lesne de înţeles, considerând că a ginit nişa, cursul, programa, ora şi banii de la Călin. Care i le-a zis când le pregătea, cu gura, ea ciordindu-i-le direct de pe limbă, cu mâna. Altfel n-avea şanse să lanseze acelaşi proiect literalmente simultan cu el. Cred că numai fusul orar le mai poate delimita primordialitatea.

Însă fireşte că produsele finite se diferenţiază flagrant prin faptul că unul e-n Cluj şi celălalt e în Sibiu (deşi ambele naţionale şi, în acelaşi timp, primele de acest fel, fiecare) şi au pauze de cafea concepute după două doctrine pe care specialiştii încă se ceartă cu experţii. Până şi identitatea vizuală de brand a cursurilor e contrastantă: a lui Călin este (şi se cheamă) alb-negru, iar a Biancăi este – discutabil cea mai colorată culoare, dar suficient de ironic – indigo.

Şi poftim eterna problemă de model educaţional românesc, reflectat în piaţă şi implicit în rezultate: facem manuale şi cursuri, ca să le predăm. Oricum, un procentaj clar sunt proverbialele aplicaţii practice individuale sau pe perechi, fiindcă – nu-i aşa? – viaţa însăşi este un exerciţiu. Şi la prânz primeşti cafea. Avem astfel standarde şi formatori de opinie. Go-to people. După care le copiem (dacă nu reuşim chiar această performanţă a concomitenţei), le predăm iar (respectiv peste), la alţii, care să le copieze şi predea mai departe, cu acelaşi recursiv uz futil.

De aia la noi succes înseamnă good luck!

***
Uită-i. Parcă-s vii.


17 comentarii

zi si tu ceva
  1. Februarie 13, 2014 la 01:18
    link permanent
    Musau zice ca:

    Pacat de acest articol … Ceausescu l-ar fi sters ….

  2. Februarie 13, 2014 la 01:27
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Ca să-l citez pe vecinul de mai jos, bombănind în timp ce desena o svastică întoarsă pe peretele din curte, ca să nu intre lumea, că-i proprietate privată: “Hitler n-o fost el prost.”

  3. Februarie 13, 2014 la 02:27
    link permanent
    Stoica zice ca:

    un fel de lant al slabiciunilor…

  4. Februarie 13, 2014 la 06:04
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Exact.

    Numai că inele separate. Care nu încap pe degete.

  5. Februarie 13, 2014 la 19:39
    link permanent
    Marian S zice ca:

    De 149 de iepuroi vedeai Nymphomaniac, aveai şi popcorn iar ca bonus o luai acasă p`aia de pe scaunul din dreapta.
    Părerea mea.

  6. Februarie 13, 2014 la 19:41
    link permanent
    Marian S zice ca:

    … iar TVA-ul să mi-l dai mie, să cumpăr nişte virgule.

  7. Februarie 14, 2014 la 23:41
    link permanent

    Darius,
    Te felicit pentru strategia ta de a iti face “reclama mocca”, pe seama altora, nu e Stiul meu preferat de marketing…dar nici NU cred ca esti o persoana interesata de Stil.
    Fiindca intr-adevar NU ne cunoastem, iti recomand doar sa iti documentezi temeinic articolele inainte de a face anumite afirmatii personale, care sunt demontate de realitatea prezenta online si offline. As continua cu o serie de recomandari tehnice de optimizare a acestui blog, pe care sunt convinsa ca nu le observi fiind atat de ocupat cu “barfa ieftina”.
    Iti multumesc pentru buna intentie de a imi face si mie “reclama mocca”, iti mulumesc pentru traficul si awareness-ul generat pentru noi. Sunt convisa ca cei care ne-au vizitat site-ul au remarcat cei 6 speakeri din cadrul evenimentului, care chiar au fost memorabili pentru participantii la curs. Sau poate ai remarcat prezenta unui Google Certified Trainer de top in program si ai regretat ca nu ai prins loc?
    Deci poti sa o lasi mai usor cu reclama pentru noi, fiindca Nu te vom Plati nici acum, nici in viitor. Nici noi, nici clientii nostri.
    Bianca

  8. Februarie 15, 2014 la 01:02
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Încet o să-ţi dai seama că formulările ăstea de lemn 2.0 nu oferă rezultate, nici pentru vânzarea personală, nici pentru clienţii tăi.

    Termenii din domeniul “recomandări tehnice de optimizare” şi “traineri de top” (ce top, fată?) prind la ghişee de xerox şi alte afaceri care vin cu idei de viral în cap. Au bugete mici, pe care or să şi le evalueze foarte cumpătat şi o să te faci de râs.

    Trebuie că, după ce ţi-ai luat examenele cu brio ş-ai terminat totuşi facultatea, ca să chiar pui mâna să faci ceva, ai aflat până şi tu că bad PR nu e mereu good PR şi te-ai căutat şi tu pe Google suficient să-ţi dai seama că nu toate rezultatele sunt favorabile.

  9. Februarie 15, 2014 la 13:53
    link permanent
    Marian S zice ca:

    Într-un punct are dreptate, stimabile.
    Pune şi tu ghiduşia aia de Gravatar, ca să se vadă poza fetei în chenar, imediat ce se iscăleşte. Pardon, loghează.

    PS: am glumit.
    PS2: eu nu am dat click pe link. E grav?

  10. Februarie 17, 2014 la 17:09
    link permanent
    Radu zice ca:

    Măiăă… http://www.youtube.com/watch?v=lhyr7EJaj8s

    Să nu uităm că… măiăăă, problema la toată lumea este vânzarea şi conversia. Apoi, dacă ai dat un măr, ai vrea să primeşti măcar două la schimb, cel puţin pe partea de online.

    Ioi.

  11. Februarie 18, 2014 la 18:41
    link permanent
    Marian S zice ca:

    Auzi, nu cumva ai greşit un pic titlul? De la diacritice?

    Şaga trainerilor de traineri.

    Ei, aşa parcă mai merge!!! :lol:

  12. Februarie 24, 2014 la 01:38
    link permanent
    Stoica zice ca:

    Ma doare capul, articol de toata jena!

  13. Februarie 26, 2014 la 22:01
    link permanent
    Darius Groza zice ca:

    Te bănui c-ai fost la unul dintre cursuri. Că ţi-o luat ceva vreme să te deplasezi pe Internet până aici.

  14. Martie 15, 2014 la 12:25
    link permanent
    MIN zice ca:

    Frate Darius, te rog nu te mai obosi sa raspunzi la oameni cu IQ sub 50. Multumesc.

  15. Martie 20, 2014 la 15:18
    link permanent
    placinta vlad dumitru zice ca:

    Buna ziua,
    Vă invităm să vizualizaţi prima platformă de donatii online in scop caritabil din Romania cu recompense pentru donator. Fiecare persoana care doneaza online direct de pewww.salveazaoinima.ro primeste automat pe e-mail un cod de voucher care il va folosi pentru a obtine reduceri pe magazinele partenere platformei. În primul rand doresc sa mentionez ca platforma realizeaza in mod automat timpul campaniei, nr. donatori, persoane care au donat si suma realizata din donatii online. Prin acest lucru dorim sa oferim transparenta totala pentru:donator, cauza si companiile partenere si nu in ultimul rand pentru fiecare vizitator care intra pe site.
    Va deranjez pentru cateva minute pentru a veni cu rugamintea la dvs daca doriti sa puneti banner-ul/link-ul in blogroll platformei de donatii online http://salveazaoinima.ro pe blogul dvs.de aici puteti prelua bannerele:http://salveazaoinima.ro/promoveaza-ne/
    Cu respect,
    Placinta Vlad 0752.753.540
    Va multumim!

  16. Martie 28, 2014 la 21:11
    link permanent
    toader zice ca:

    din acest articol transpare frustrarea

  17. Aprilie 5, 2014 la 14:25
    link permanent
    Marian S zice ca:

    Nu te-ai săturat de atâta scroll?
    Fă şi tu click pe “new post“.
    Nu uita că ţara te vrea… blogger prolific.

zi si tu ceva:

(musai)
(musai)